Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Gemius SA wspiera organizacje pożytku publicznego w realizacji ich działań statutowych udostępniając im powierzchnię reklamową umożliwiającą realizację długofalowych akcji charytatywnych.
W 2006 stałym monitoringiem były objęte witryny 6 organizacji. W ramach współpracy partnerskiej trzech firm: Gemius SA, stat24 oraz spółki Polskie Badania Internetu (PBI) w 2006 roku pomagano także w realizacji 25 internetowych kampanii społecznych. Reklamy fundacji i stowarzyszeń wyświetlane były na przestrzeni ponad 20 tysięcy witryn korzystających z bezpłatnych statystyk oferowanych przez stat24 w porozumieniu z PBI (stat24/PBI). Integralnym elementem każdej akcji była dokładna analiza wyników oglądalności, co pozwala na skuteczne zaplanowanie przyszłej strategii promocyjnej on-line.
Działania fundacji i stowarzyszeń firma wspiera także poprzez nieodpłatny monitoring oglądalności ich witryn internetowych. Dzięki korzystaniu z badania gemiusTraffic, organizacje otrzymują na bieżąco kompleksowe dane na temat ruchu na swoich stronach. Uzyskane informacje pozwalają na określenie skuteczności prowadzonej strategii komunikacyjnej oraz zaplanowanie ewentualnych zmian. Z badania gemiusTraffic korzystają m.in. Polska Akcja Humanitarna, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja Dzieci Niczyje, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja Ignorantia Iuris Nocet oraz Stowarzyszenie Klon/Jawor.
W ramach dwuletniej współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje zrealizowano 3 projekty badawcze (w tym dwa w 2006 roku). Przygotowane na potrzeby kampanii społecznej „Dziecko w sieci” raporty podejmowały problematykę zagrożeń, jakie mogą spotkać najmłodszych podczas korzystania z sieci: pedofilia, dostęp do treści pornograficznych oraz scen przemocy. Firma Gemius jest także partnerem V edycji konkursu Komitetu Ochrony Praw Dziecka pt. „Świat przyjazny dziecku”. W celu merytorycznego wsparcia działań fundacji, w sierpniu 2006 r. zostało przeprowadzone badanie opinii społecznej, dotyczące postaw rodziców wobec kupowania produktów dla dzieci.
Program „Internet dla kampanii społecznych” jest działaniem długofalowym. Wykorzystuje on doświadczenie firmy Gemius SA, specjalizującej się w badaniach Internetu w Polsce i za granicą. Jest także częścią strategii edukowania o możliwościach Internetu jako medium reklamowego.