Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
OPIS PROJEKTU / ROZWIĄZANIE:
Projekt „Europa w sztuce” ma na celu integrację pracowników oraz propagowanie elementów kultur narodowych wśród społeczności tych krajów europejskich, w których Grupa jest obecna. Pracownicy dokonują wyboru dzieł sztuki spośród posiadanych przez spółki Grupy kolekcji, prezentowanych na wystawach w 8 krajach europejskich, w tym również w Polsce.
W I etapie projektu, spośród dzieł sztuki znajdujących się w posiadaniu 9 banków Grupy z 8 krajów Europy, kuratorzy poszczególnych kolekcji wspólnie wybrali 130 obiektów tak, by odzwierciedlały one różnorodność poszczególnych krajów.
Projekt zakładał aktywny udział pracowników Grupy w wyborze wspólnej kolekcji 100 dzieł sztuki. W tym celu na specjalnie utworzonej stronie internetowej projektu zamieszczone zostały zdjęcia wszystkich dzieł sztuki wraz z opisem i informacją o autorze. Dzięki temu każdy z 60 tys. pracowników, głosując na konkretne prace, osobiście mógł zadecydować o kształcie przyszłej wystawy. Ponadto pracownicy uczestniczyli przy katalogowaniu i wyborze dzieł sztuki, opracowywaniu informacji na temat poszczególnych prac i autorów, tworzeniu strony internetowej, akcji informacyjnej, współpracy z instytucjami kultury itp.
Wybrane przez pracowników dzieła sztuki sprowadzono do Hamburga, skąd wystawa rozpoczęła tournee po Europie. W Polsce była ona prezentowana na przełomie stycznia i lutego w warszawskiej Królikarni. Wystawom towarzyszy katalog wydany w jęz. angielskim i niemieckim a także suplement w językach narodowych. Ponadto w każdej miejscowości goszczącej wystawę organizowany jest uroczysty wernisaż, na który zapraszani są zarówno pracownicy jak i klienci banków Grupy, a także społeczność lokalna. Wstęp na wystawę jest bezpłatny, a dochód ze sprzedaży katalogów i suplementów trafia do instytucji, w której jest ona prezentowana.
W celu sprawnej koordynacji firma ustanowiła stanowisko kuratora wystawy – osoby, która jest w całości odpowiedzialna za wystawę i organizację programu.
KORZYŚCI:
– Integracja pracowników; – Sukces marketingowy i szerokie nagłośnienie medialne wystaw, które przyczyniło się do stworzenia wizerunku banków Grupy HVB jako aktywnych w sferze kultury i przyczyniających się do jej popularyzacji w społecznościach lokalnych; – Podtrzymywanie pozytywnych relacji z klientami i partnerami Banku.
WYZWANIA:
– Sprawy organizacyjne (transport, konserwator, ubezpieczenia); – Koordynacja programu we wszystkich bankach jednocześnie.
WARTO ZAPAMIĘTAĆ:
– Dopracowanie szczegółów, zgranie w czasie może przesądzić o powodzeniu programu; – Ważna jest komunikacja do pracowników, którzy bardziej się angażują, gdy są lepiej informowani; – Warto zadbać o sprawną organizację, która często warunkuje sprawny przepływ informacji.