Inpulse

Metryka praktyki

Firma: Polpharma,
Branża: Farmaceutyka,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Działania charytatywno-filantropijne
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 10 - Mniej nierówności

Polpharma pod koniec 2016 roku stworzyła specjalną platformę sportową Inpulse, na której organizowane są sportowe wyzwania charytatywne i indywidualne. Każdy pracownik może założyć specjalne konto, na którym zbiera swoje aktywności sportowe. Te aktywności są następnie przeliczane na punkty.

Do tej pory zorganizowano 3 wyzwania charytatywne oraz 4 indywidualne. Aby zmotywować osoby, które nie są zawodowymi sportowcami, do podejmowania aktywności na platformie, stworzono specjalny przelicznik na „aktywne dni”. Nagrody dostają osoby, które wykazują się największą regularnością w podejmowaniu aktywności fizycznej.

Firma zachęca nie tylko do klasycznych sportów, takich jak rower czy bieganie, ale również do spacerów z rodziną, pływania czy nordic walkingu. W wyzwaniach charytatywnych we współpracy z różnymi instytucjami firma stara się znaleźć odpowiedni cel, który zachęci pracowników do wysiłku „w dobrej sprawie”. Do tej pory udało się nam zorganizować zimową wycieczkę do Krakowa dla wychowanków z domów dziecka, wsparliśmy Fundację Pomorze Dzieciom oraz schroniska dla zwierząt w Korabiewicach, Starogardzie Gdańskim i Nowej Dębie.

Po każdym wyzwaniu tworzone są statystyki, w których mierzony jest poziom zaangażowania użytkowników. Sprawdza się, ile osób wzięło udział w wyzwaniu, ile aktywności dodało i ilu nowych użytkowników założyło konto a także ile osób dołącza do wyzwań organizowanych na platformie. Średnio w wyzwaniach bierze udział około 250 osób. W wyzwaniu charytatywnym „Zimowa wycieczka” w roku 2017 zorganizowany został wyjazd na wycieczkę do Krakowa dla wychowanków z domów dziecka ze Szczutowa, Falbogów i Radomia. W wyzwaniu „Kilometry dla Małych Bohaterów” wsparto kwotą 9000 zł podopiecznych fundacji Pomorze Dzieciom. Z kolei w wyzwaniu „W Święta dbamy o wszystkich podwójnie” udało się uzbierać 4600 zł dla schronisk dla zwierząt.

W 2018 roku platforma zostanie wdrożona w zagranicznych lokalizacjach firmy – w Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie. W Polsce program będzie kontynuowany.