Gra internetowa „Pierwszy milion” – Citi Handlowy

Metryka praktyki

Firma: Bank Handlowy w Warszawie działający pod marką Citi Handlowy,
Branża: Finanse,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Edukacja dzieci i młodzieży
Dokument źródłowy: Raport 2012

Z badań „Postawy Polaków wobec oszczędzania” wynika, że jedynie 8% respondentów oszczędza regularnie, ponadto wiedza ekonomiczna i w kwestii finansów jest niska i oparta na stereotypach, rzadko prowadzony jest budżet domowy. Widząc potencjał nowoczesnych technologii, Citi Handlowy uruchomił grę internetową „Pierwszy milion”. Głównym celem projektu skierowanego do różnych grup społecznych (uczniów szkół gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, studentów i osób pełnoletnich) jest edukacja na temat finansów i przedsiębiorczości. Gra w uproszczony, a zarazem uniwersalny sposób prezentuje świat finansów oraz inwestycji domowych. Połączenie wiedzy z elementami zarządzania wirtualnym życiem społecznym powoduje, że odbiorca uczy się poprzez zabawę – w ramach edurozrywki (edutainment). Na platformie gry został zorganizowany również konkurs w ramach programu „Akcjonariat Obywatelski” prowadzonego przez Ministerstwo Skarbu Państwa. Aplikacja polega na rywalizacji i pozwala na śledzenie wzrostu wiedzy użytkowników na temat finansów i ekonomii. Do tej pory w konkursach wzięło udział 15 tys. osób.

Strona projektu