„Gotuj z sercem” – just cause

Metryka praktyki

Firma: Just cause,
Branża: Konsulting,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Marketing zaangażowany społecznie
Dokument źródłowy: Raport 2010

Firma just cause wspólnie z restauratorami i Polską Akcją Humanitarną wydała książkę kulinarną „Gotuj z sercem”, której celem jest pozyskanie środków finansowych dla niedożywionych dzieci, w ramach Programu Pajacyk. Na książkę składa się 66 przepisów kulinarnych pochodzących z 22 restauracji, 3 przepisy Janiny Ochojskiej oraz przepis Klubu Szefów Kuchni. We wstępie książki opisany jest problem niedożywienia w Polsce i na świecie.

Dochód ze sprzedaży książki jest w całości przekazywany na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej. W miesiąc od dnia ukazania się publikacji, tj. 6 grudnia 2010 roku, sprzedano 1/3 nakładu, fundując 15 695 posiłków. Sprzedaż całego nakładu będzie oznaczała ufundowanie 40 tysięcy posiłków.

Dzięki projektowi każda ze współpracujących stron skorzystała: PAH zyskał nową formę fundraisingu, restauracje zwiększyły swoją rozpoznawalność, a także aktywnie włączyły się w popularyzowanie idei przyświecającej powstaniu książki, czytelnicy dostali nowe przepisy kulinarne, a społeczeństwo dowiedziało się więcej o problemie niedożywienia w Polsce.