Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
SYTUACJA/PROBLEM:
Firmie zależy na tym, by mieć najlepszych pracowników. Dlatego szuka sposobu, żeby mieć stały kontakt i możliwość dialogu z potencjalnymi pracownikami.
OPIS PROJEKTU/ROZWIĄZANIE:
Forum Dyskusyjne Nestle to program skierowany do studentów oraz absolwentów, którego celem jest dzielenie się wiedzą, pokazanie kulis zarządzania międzynarodowym koncernem oraz przygotowanie studentów do działania w otoczeniu biznesowym.
Forum ma charakter międzynarodowy – do dyskusji zapraszani są także studenci z innych krajów europejskich. W ramach programu organizowany jest konkurs, w którym uczestnicy rozwiązują wybrane studium przypadku z życia firmy dotyczących różnorodnych dziedzin, takich jak m.in. logistyka, marketing, sprzedaż, HR, czy IT.
Uczestnicy mają możliwość wyboru dziedziny i skonfrontować w ten sposób umiejętności nabyte na studiach z autentycznymi sytuacjami, w których trzeba podejmować realne decyzje. Program realizowany jest w Internecie (www.forum.nestle.com), co umożliwia jednoczesne zaangażowanie studentów z różnych krajów i uczelni. Dyskusję poprzedza napisanie i opublikowanie wspomnianych wcześniej studiów przypadków.
Po trwającej kilka tygodni dyskusji wśród uczestników, autorzy opublikowanych przypadków podsumowują dyskusję, publikują własne rozwiązanie oraz wyłaniają zwycięzcę. W ramach nagrody laureaci zaproszeni są do uczestnictwa w szkoleniu menedżerskim w firmie, mogą także ubiegać się o udział w Letnich Praktykach przechodząc automatycznie do drugiego etapu eliminacji.
Nad przebiegiem Forum czuwa jego koordynator, który dba także o promocję strony internetowej oraz samego projektu na uczelniach, a także zbiera przygotowane przez menedżerów Nestle na podstawie prawdziwych sytuacji biznesowych studia przypadków. Zaangażowania pracowników wymaga także przygotowanie szkolenia, które jest główną nagrodą w konkursie.
Idea Forum zainspirowała jej autorów do stworzenia płyty z najciekawszymi stadiami przypadków z różnych dziedzin z poprzednich edycji projektu. Płyta została nieodpłatnie przekazana w nakładzie 2.000 egzemplarzy wykładowcom różnych ośrodków akademickich.
KORZYŚCI:
– Forum buduje wizerunek firmy jako pracodawcy zaangażowanego w edukację młodych ludzi i potencjalnych pracowników; – Forum jest elementem rekrutacji i pozyskiwania dla firmy nowych, zdolnych pracowników; – Strona internetowa Forum jest doskonałym elementem promocyjnym, kształtującym wizerunek firmy jako odpowiedzialnego pracodawcy, angażującego się w proces edukacyjny; – Dzięki stronie pracownik HR ma możliwość kontaktu z ogromną ilością studentów bez konieczności podróżowania i odwiedzania poszczególnych uczelni; – Forum Dyskusyjne Nestle przyczyniło się do poprawy pozycji firmy na rynku pracy – w rankingu Pracodawca Roku od 2 lat udaje się jej utrzymać 2-ga lokatę (poprzednie wyniki to 5-ta i 7-ma lokata).
WYZWANIA:
– Konieczność zaangażowania menedżerów Nestle w proces tworzenia caseów; – Casey wprowadzane są w języku angielskim, co ogranicza możliwości wzięcia udziału w dyskusji tym studentom, którzy nie znają biegle tego języka.
WARTO ZAPAMIĘTAĆ:
– Przy takich projektach warto oszacować czas pracy menedżerów; – Żeby projekt spełniał oczekiwania wszystkich stron ważna jest komunikacja- zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy