Flexibility w miejscu pracy

Metryka praktyki

Firma: PwC,
Branża: Konsulting,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Work-life balance
Dokument źródłowy: Raport 2014

Zmiany technologiczne i potrzeba pracowników, aby mogli oni mieć wpływ na swój indywidualny system pracy, sprawiły, że firma PwC wprowadziła dobrą praktykę Flexibility w miejscu pracy. Składa się ona z 4 elementów. Pierwszy to zredukowanie godzin pracy – osoba zatrudniona może zmniejszyć liczbę godzin pracy w tygodniu. Drugim jest Flextime – umożliwia on dopasowanie godzin, w których pracownik pracuje. Trzeci – PwC@Home – pozwala na ustalenie dni w tygodniu/miesiącu, w które pracownik wykonuje pracę z domu. Czwarty element to 4-3-2-1 Sabbatical, czyli możliwość przerwy w pracy w wymiarze od 1 do 4 miesięcy; w jej ramach firma zobowiązuje się płacić relatywnie do okresu nieobecności 25% pensji za każdy miesiąc urlopu. Ostateczny kształt i zakres danego rozwiązania ustalany jest na poziomie indywidualnych rozmów pracownika z jego bezpośrednim przełożonym.