Firma przyjazna rodzicom – Danone Sp. z o.o.

Metryka praktyki

Firma: Danone,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2009
Planując wprowadzenie udogodnień dla kobiet w ciąży i młodych matek, Danone powołał grupę roboczą złożoną z pracowników różnych obszarów organizacji, która dokonała analizy potrzeb pracowniczych. W jej wyniku okazało się, że oczekiwane są ułatwienia dla pracowników będących rodzicami − nie tylko kobiet, ale również i mężczyzn.Udogodnienia pogrupowano w 4 obszary − pozytywne nastawienie i bezpieczeństwo, równowaga między życiem prywatnym a zawodowym, elastyczność oraz wsparcie – i zaczęto wprowadzać stopniowo od grudnia 2008 roku. W ich ramach kobiety mają m.in. możliwość skorzystania z porodu rodzinnego (w 2009 zdecydowało się na to 17 kobiet), a młode mamy z miesiąca dodatkowego urlopu macierzyńskiego (16 kobiet). Po jego zakończeniu powrót do pracy ułatwia tzw. ścieżka powrotu oraz sześciomiesięczny okres ochronny; przez pierwsze 2 miesiące można również skorzystać z sześciogodzinnego dnia pracy (3 kobiety). Firma daje także prezent noworodkom w postaci wyprawki, zaś ich ojcom, pracownikom Danone’a, w postaci dodatkowego dnia urlopu okolicznościowego z tytułu urodzenia dziecka.

W 2009 w firmie urodziło się 91 dzieci, wydano 91 wyprawek, a 72 młodych ojców skorzystało z dodatkowego dnia urlopu. Dużą popularnością cieszyły się także oferowane przez firmę szczepienia przeciwko pneumokokom (zaszczepiono 86 dzieci). Łącznie z zaproponowanych udogodnień skorzystało ponad ¾ uprawnionych. Dzięki nim ułatwione jest zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, co zwiększa zaufanie pracowników do firmy oraz ich motywację, a tym samym efektywność pracy.