Ekologiczna reklama „Przyszło świeże w IKEA Targówek” – IKEA

Metryka praktyki

Firma: IKEA Retail,
Branża: Przemysł drzewny, papierniczy i meblowy,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Edukacja ekologiczna
Dokument źródłowy: Raport 2012

Ekologiczna reklama „Przyszło świeże w IKEA Targówek” przygotowana i zrealizowana na zlecenie IKEA Retail to kampania marketingowa wykorzystująca naturalne nośniki reklamowe. Na jej potrzeby stworzono i umieszczono w przestrzeni miejskiej ekologiczne formy reklamowe w postaci gigantycznych mebli wykonanych ze świeżej trawy, jeżdżącego samochodu marki Żuk w pełni pokrytego trawą, haseł reklamowych wyczyszczonych na chodnikach (tzw. Clean Ads’ów), billboardów porośniętych kwiatami i „kwitnących” ulotek z nasionami. Wszystkie materiały wykonano z naturalnych składników i były one w pełni biodegradowalne. Przez cały okres trwania akcji nośniki znajdowały się pod stałą opieką ogrodnika, a po jej zakończeniu rośliny na powrót trafiły do gleby na terenie warszawskiego zoo. Kampania udowodniła, że działania reklamowe mogą być całkowicie ekologiczne i nie tylko nie zaśmiecać przestrzeni publicznej, ale także upiększać ją w naturalny sposób. Oryginalny charakter kampanii wpłynął na jej popularność nie tylko wśród mieszkańców Warszawy, ale także wśród dziennikarzy, redaktorów i najpopularniejszych blogerów w kraju.