Ekogest tygodnia – L'Oréal Polska

Metryka praktyki

Firma: L'Oréal Polska,
Branża: Farmaceutyka, FMCG, Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2008
Ekogest jest edukacyjnym zbiorem działań, mającym zachęcać pracowników firmy do proekologicznych zachowań. Na Ekogest składają się cotygodniowy newsletter w języku polskim, francuskim i angielskim oraz cotygodniowy e-mail rozsyłany do wszystkich pracowników, zawierający opis prostego działania chroniącego środowisko np. zakręcanie wody przy myciu zębów czy obustronne drukowanie.Celem programu, o charakterze wewnętrznym, jest uświadomienie pracownikom, że każdy z nich odpowiada za środowisko i w łatwy sposób może je chronić. Efektem programu są oddolne inicjatywy pracowników, takie jak sadzenie drzew czy pomysł produkcji ekotoreb. Projekt stał się popularny wśród pracowników, którzy stopniowo wdrażają proekologiczne działania w biurze poprzez mniejsze zużycie papieru, gaszenie świateł czy wyłączanie komputerów.Program, prowadzony od 11 miesięcy, będzie kontynuowany w następnych latach. Od początku 2009 roku firma planuje wprowadzenie konkursu z nagrodami na najlepsze, nowe, jeszcze nie opisywane w ekogestach pomysły proekologiczne.