Ekoeventy „Zielona Szafa”

Metryka praktyki

Firma: Kompania Piwowarska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Edukacja ekologiczna
Dokument źródłowy: Raport 2011

Integralną część filozofii Kompanii Piwowarskiej (KP) i Grupy SABMiller stanowią działania ekologiczne, które są jednym z najważniejszych elementów polityki zrównoważonego rozwoju, prowadzonej we wszystkich browarach Grupy. Firma od lat konsekwentnie angażuje się w ochronę środowiska.  W 2007 roku rozpoczęła kompleksowy projekt ekologiczny dla pracowników pod nazwą „Zgrani z naturą”. To program kierowany do pracowników firmy, który wykorzystuje elementy humoru i zaskoczenia. Wspierają go autorytety z dziedziny recyklingu, ochrony przyrody i środowiska. Ma on skłonić pracowników i ich rodziny do zmniejszania ilości wytwarzanych odpadów i świadomej ich segregacji, oszczędzania wody, energii elektrycznej oraz energii cieplnej w życiu prywatnym. Jednym z bardziej popularnych wydarzeń w ramach programu są eventy „Zielona szafa”. To spotkanie o charakterze ekologicznym, którego głównym celem jest promowanie drugiego obiegu ubrań i dodatków. Na imprezę zapraszane są pracujące w KP panie oraz partnerki pracowników firmy. Biletem wstępu na ekoevent jest przyniesiona na wymianę odzież. Wszystkie ubrania trafiają do wspólnej puli, a potem następuje modowe szaleństwo, mierzenie, wybieranie. Ubrania, które nie znalazły nowych właścicieli, są przekazywane dla organizacji pozarządowych wspierających kobiety w trudnej życiowej sytuacji.