Edukacja interesariuszy w ramach strategii zmniejszania wpływu na środowisko – TESCO Polska

Metryka praktyki

Firma: Tesco Polska,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2009
Tesco od wielu lat konsekwentnie realizuje działania proekologiczne. System zmniejszania wpływu na środowisko nie ogranicza się do zmian w obrębie samej firmy, ale obejmuje również działania  edukacyjne kierowane do wielu grup interesariuszy.W ramach edukacji swoich klientów, firma stworzyła specjalny serwis ekologiczny (www.tesco.pl/ekologia), zawierający informacje m.in. na temat imprez ekologicznych, konkursów dla pracowników i klientów oraz konkretnych działań ograniczających emisję dwutlenku węgla, takich jak np. budowa energooszczędnych sklepów. Liczba wejść na stronę, pod końca grudnia 2009, wyniosła 210 000. Dodatkowo we wrześniu 2009 roku do sklepów Tesco wstawiono Eko Punkty, w których do końca listopada 2009 zebrano 1300 kg niebezpiecznych odpadów (zużytych baterii i tonerów).

Firma prowadziła również akcję „Tesco dla szkół i dla środowiska”, która przybrała formę konkursu ekologicznego dla młodzieży szkolnej w trzech kategoriach wiekowych. W akcji wzięło udział 12 000 dzieci.

Firma angażuje w działania proekologiczne również swoich pracowników. W każdym sklepie Tesco jest wyznaczona osoba, która dba o to, aby sklep zużywał jak najmniej energii. W 2009 roku powstał  specjalny przewodnik, w którym opisane zostały wszystkie strefy sklepu, w których można optymalizować zużycie energii. W magazynie wewnętrznym firmy jest stała rubryka pokazująca działania Tesco podejmowane w ramach ochrony środowiska oraz inicjatywy ekologiczne pracowników.

W marcu 2009 roku, w ramach akcji „Godzina dla ziemi”, 53 hipermarkety sieci Tesco zredukowały oświetlenie o 30%. W sumie zostało wyłączonych 60 000 lamp, co pozwoliło ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 1,5 tony.