Dzień Odpowiedzialnej Konsumpcji

Metryka praktyki

Firma: Grupa Żywiec,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Odpowiedzialna konsumpcja
Dokument źródłowy: Raport 2015

Najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce jest piwo. Grupa Żywiec jako jego czołowy producent zobowiązała się do zwiększania świadomości swoich konsumentów. W 2015 r. zaprezentowano nową odsłonę kampanii odpowiedzialnościowej – Królestwo Żenady. Każdy z królów-antybohaterów kampanii (Bolesław Mieszaniec, Wacław Wstydliwy, Krystian Krzywousty i Zygmunt Gadatliwy) prezentował efekty nieprzestrzegania zasad odpowiedzialnej konsumpcji podczas zabawy. Komunikacja przedsięwzięcia została przeprowadzona zarówno przez kanały wewnętrzne firmy (portal pracowniczy PrzyPiwie.net, plakaty na terenie biura), jak i bezpośrednio do wybranych grup jej interesariuszy (plakaty i tabliczki z zasadami mocnej piątki i wizerunkami króli były obecne podczas imprezy w studenckim klubie Hybrydy oraz w warszawskiej Piwiarni Warki). Dodatkowo zaangażowano Dział Sprzedaży, aby informować klientów o Dniu Odpowiedzialnej Konsumpcji, jak i branżowej platformie dla sprzedawców www.odpowiedzialnysprzedawca.pl.