Dostawca Godny Polecenia – Intermarché

Metryka praktyki

Firma: Intermarché,
Branża: Handel,
Obszar tematyczny: Uczciwe praktyki operacyjne
Kategoria: Relacje z dostawcami
Dokument źródłowy: Raport 2010

Wychodząc naprzeciw sporom – toczącym się pomiędzy producentami żywności a sieciami handlowymi, dotyczącym wyboru dostawców przez placówki handlowe – sieć Intermarché stworzyła program „Dostawca Godny Polecenia”, który ma być przykładem dobrej współpracy z dostawcami.

W ramach programu sieć wybiera i promuje najlepszych producentów marek własnych Intermarché w oparciu o następujące kryteria: spełnienie wysokich norm jakościowych dostarczanych produktów, współpraca z siecią trwająca minimum 3 lata, obrót realizowany z centralą przekraczający 500 tysięcy zł, wspieranie lokalnych społeczności. Miano „Dostawcy Godnego Polecenia” otrzymał producent w kategorii „Firma z polskim kapitałem” oraz „Firma z kapitałem zagranicznym”.

Dzięki programowi sieć Intermarché pokazała przykład dobrej współpracy z producentami, wsparła firmy produkujące dla sieci produkty marki własnej oraz promowała idee CSR wśród swoich partnerów. Praktyka umocniła i polepszyła relacje z dostawcami oraz poprawiła wizerunek sieci, co jest istotne ze względu na cel osiągnięcia 7% wzrostu wartości sprzedaży w ciągu najbliższych 3 lat, który wyznaczyła sobie sieć Intemarché. Natomiast wyróżnione firmy uzyskały możliwość nieodpłatnej promocji dostarczanych produktów w obrębie sieci Intermarché, a ich rozpoznawalność wśród klientów zwiększyła się.