Czytelmania – Accenture

Metryka praktyki

Firma: Accenture,
Branża: Konsulting,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2005

Czytelmania to ogólnopolska kampania na rzecz wspierania czytelnictwa organizowana przez fundację Commitment to Europe arts & business.

Projekt kampanii skupiał się na problemie czytelnictwa, a nie jedynie na promocji książek, jej przekaz zaś skierowany był do całego społeczeństwa, gdyż problem niskiego czytelnictwa w Polsce dotyczy nie tylko określonych grup społecznych. Czytelmania była kampanią ponad podziałami, która w działaniach na rzecz podniesienia poziomu czytelnictwa zjednoczyła wydawców, księgarzy, media oraz biznes.

Czytelmanię rozpoczęła czerwcowa odsłona medialna, która polegała na tym, że przez cztery tygodnie czerwca media partnerskie kampanii publikowały na swych łamach artykuły na temat poziomu polskiego czytelnictwa, podobnych akcji zagranicznych oraz przebiegu samej kampanii.

Kolejnym etapem była odsłona wrześniowa, podczas której media partnerskie przez cały miesiąc informowały o wieńczącym kampanię Weekendzie z książką. Publikowały komentarze, opinie oraz analizy dotyczące czytelnictwa w Polsce i pozostałych krajach europejskich. Weekend z książką, którego gospodarzami były wszystkie salony Empiku w kraju, odbył się w pierwszy weekend października. Dla osób biorących udział w wydarzeniu przewidziano upominki w postaci książki prezentu specjalnie wydanego na tę okazję.

Inspiracją dla Czytelmanii były zagraniczne akcje tego typu prowadzone od kilku lat, m. in. w USA, Holandii czy też Wielkiej Brytanii. W 2005 r. firma Accenture została sponsorem strategicznym Czytelmanii, wspierając finansowo wszystkie jej etapy. O projekcie i jego założeniach poinformowani zostali wszyscy pracownicy firmy, z których większość uczestniczyła również w Weekendzie z książką. Partnerami medialnymi akcji były Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, tygodnik Przekrój”, Empik oraz radio RMF FM, a w ramach współpracy merytorycznej do akcji włączyli się European Booksellers Federation oraz Federation of European Publishers.