Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Tchibo reprezentuje model biznesowy, który łączy profesjonalną wiedzę o kawie ze sprzedażą innowacyjnych produktów użytkowych. Tchibo w Polsce ma 44 punkty sprzedaży, a sklep internetowy tchibo.pl zajmuje 5. miejsce pod względem liczby użytkowników wśród sklepów internetowych w kraju. W 2008 roku firma podjęła współpracę z fundacją „Aid by Trade Foundation”, która realizuje program „Cotton made in Africa”.
W ramach projektu firma pomaga afrykańskim plantatorom bawełny z Mozambiku, Zambii, Beninu i Burkina Faso w prowadzeniu zrównoważonej produkcji pod względem środowiskowym i społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem oszczędnego wykorzystywania wody, używania nawozów sztucznych i środków chroniących rośliny. Poprzez edukację i udzielane im wsparcie mogą osiągać większe zbiory i związane z tym zyski. Na wielu obszarach uprawy bawełny w Afryce rolnicy nie mają wystarczającej wiedzy w zakresie wykorzystania nawozów sztucznych. Dzięki działaniom podejmowanym w ramach projektu rolnicy uczą się prawidłowego użytkowania nawozów sztucznych oraz bardziej racjonalnego wykorzystania wody. Dzięki temu afrykańska bawełna, wyróżniająca się wysoką jakością, ma szansę stać się bardziej konkurencyjna w skali międzynarodowej. Wielkość zbiorów rolników, którzy brali udział w projekcie, wzrosła w Zambii od 50 do 150%, dzięki czemu przychody kraju mogły zostać zwiększone nawet o 80%. Tchibo jest największym odbiorcą bawełny w projekcie „Cotton made in Africa”. W samym tylko 2009 roku firma zakupiła łącznie 624 tony surowego materiału.
Tchibo daje możliwość swoim klientom zaangażowania się w projekt poprzez zakup produktów oznaczonych logo „Cotton made in Africa”, które chronią środowisko naturalne i przyczyniają się do promocji etycznych postaw. Każdy produkt „Cotton made in Africa” jest opatrzony logotypem programu oraz opisany w katalogu produktów Tchibo. Katalog ten jest wydawany co tydzień, w Polsce w nakładzie ponad 80 tysięcy egzemplarzy.