Compliance na co dzień – Schenker

Metryka praktyki

Firma: DB Schenker,
Branża: Transport i logistyka,
Obszar tematyczny: Ład organizacyjny
Kategoria: Compliance
Dokument źródłowy: Raport 2013

Celem praktyki Compliance na co dzień realizowanej przez Schenker było zwiększenie świadomości pracowników na temat zasad compliance i zachęta do stosowania ich w pracy. Złożyły się na nią następujące działania:

  1. Powołanie stanowiska compliance officer – krajowego specjalisty ds. zgodności z prawem i etyką.
  2. Cykl szkoleń dotyczących compliance – przeszkolono łącznie 92% wszystkich pracowników.
  3. Stworzenie dedykowanej zakładki w intranecie. Zawiera ona zarówno szczegółowe wyjaśnienia pojęcia, zasady stosowania compliance w pracy, jak i zestaw potrzebnych publikacji i dokumentów. Pracownicy mogą poznać m.in. zasady postępowania z konkurencją czy sposób weryfikacji partnerów biznesowych.
  4. Materiały w wewnętrznej gazecie firmowej.
  5. Opublikowanie broszury „Compliance na co dzień”. Przybliża ona pracownikom konkretne sytuacje związane z compliance, z którymi mogą się zetknąć w codziennej pracy.
  6. Przeprowadzenie ankiety „Ethic Survey” badającej wiedzę pracowników z zakresu compliance.