Coca-Cola Cup – Ogólnopolski turniej piłkarski dla młodzieży – Coca-Cola

Metryka praktyki

Firma: Coca-Cola Poland Services,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Profilaktyka zdrowotna
Dokument źródłowy: Raport 2011

Jak wynika z wielu badań przeprowadzonych w ostatnich 20 latach, siedzący tryb życia ma negatywny wpływ na zdrowie. Problem ten dotyka również dzieci i młodzieży. Młodzi ludzie powinni systematycznie uprawiać sport, by przyzwyczajać się do regularnego wysiłku, rozwijać swoją sprawność, zmniejszając dzięki temu ryzyko wystąpienia chorób w przyszłości. Coca-Cola Cup to jeden z największych i najstarszych w Polsce turniejów piłkarskich dla młodzieży, organizowany od 1999 roku. Obejmuje kategorię drużyn gimnazjalnych dziewcząt i chłopców. Nagrodami dla zwycięzców i ich szkół jest sprzęt sportowy i elektroniczny, a nagrodą główną wyjazd na mecz czołowego zespołu ligi europejskiej. Dla wielu uczestników turniej to trampolina do kariery piłkarskiej. Wśród wychowanków turnieju grających w ligowych klubach są: Ariel Borysiuk, Michał Janota, Radosław Majewski, Kamil Grosicki i ambasador turnieju Robert Lewandowski, który zagra w Reprezentacji Polski na Mistrzostwach Europy UEFA EURO 2012. Podczas edycji w 2011 roku uruchomiona została Akademia Futbolu Coca-Cola Cup, która promuje utalentowanych, młodych piłkarzy i umożliwia im rozwijanie piłkarskich umiejętności pod okiem najlepszych trenerów młodzieży w Polsce. Każdy uczestnik może zaprezentować swoje umiejętności w grze i w testach przygotowanych przez ekspertów Akademii. Do testów można przygotować się, korzystając z materiałów na stronie turnieju. W 2011 roku ok. 10 tys. osób, zarówno uczestników turnieju, jak i fanów piłki nożnej, wzięło udział w stworzonej po raz pierwszy Strefie Aktywnego Życia, czyli w dodatkowych animacjach i konkursach sportowych towarzyszących rozgrywkom.