Dla mediów
ENGLISH
O nas
Kim jesteśmy
Misja, wartości i standardy
Ludzie
Sprawozdania i raporty
Statut
Kontakt
Polityka prywatności i przetwarzanie danych osobowych
Co robimy
Współpraca
Współpraca z biznesem
Współpraca ze środowiskiem akademickim
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Współpraca z administracją
Współpraca międzynarodowa
Programy
Program Partnerstwa
Chapter Zero Poland
Karta Różnorodności
Karta Praw Dziecka w Biznesie
Centrum Wolontariatu Pracowniczego
Liga Odpowiedzialnego Biznesu
Prowadzenie badań
Szkolenia
Konkursy
O konkursach
Konkurs Raporty Zrównoważonego Rozwoju
Pióro odpowiedzialności
Nagroda „Ludzie, którzy zmieniają biznes”
Ogólnopolski konkurs wiedzy o ESG
Baza wiedzy o ESG
Baza wiedzy
Baza wiedzy o ESG
Wydarzenia
Encyklopedia ESG
Publikacje
Artykuły eksperckie
Podcast Odpowiedzialny
Dobre praktyki
Program partnerstwa
„Bezpieczne taksówki dla kobiet” Fundacja OŚKa – Korporacje taksówkowe
Metryka praktyki
Firma:
Ośka,
Branża:
NGO,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy:
Raport 2004
Ośrodek Informacji Środowisk Kobiecych wraz z organizacjami w Polsce włączył się w działania przeciwko przemocy wobec kobiet. Podczas międzynarodowych obchodów kampanii 16 Dni Działań Przeciwko Przemocy wobec Kobiet OŚKa zwróciła się do korporacji taksówkowych z apelem o wzięcie udziału w akcji „Bezpieczne taksówki dla kobiet”. Pomysł polega na tym, aby nocne taksówki kursowały ze specjalną niższą taryfą dla kobiet, a taksówkarze czekali do momentu, kiedy kobieta wejdzie do domu.Akcja ruszyła 8 marca i ma charakter otwarty. OŚKa zainicjowała akcję i prowadzi ją w Warszawie. Z inicjatywy stowarzyszeń zrzeszających kobiety bezpieczne taksówki jeżdżą także w Radomiu, Sosnowcu, Opolu, Trójmieście, Toruniu, Krakowie, Zielonej Górze, Elblągu, Lublinie i w Świebodzicach. Do akcji włączyły się również: Radio Taxi Portland 96-66 z Chełma oraz Radio Taxi Elita z Ostrowa Wlkp.OŚKa informuje o przebiegu akcji w mediach i na swoich stronach internetowych, a także w innych materiałach informacyjnych. Nazwy i stawki taryfy wszystkich korporacji włączonych do akcji są podane do publicznej wiadomości i promowane na stronach internetowych OŚKi i w mediach. Taksówki biorące udział w akcji zostały oznaczone naklejkami „Bezpieczna taksówka dla kobiet”, wyprodukowanymi przez patronów medialnych z ich logo, były także monitorowane – kobiety anonimowo sprawdzały, czy taksówka biorąca udział w akcji wypełnia warunki umowy.
Nadchodzące wydarzenia
GRU
06
Konferencja D&I Changemakers
LUT
23
Koniec naboru do 2. edycji Nagrody Karty Różnorodności
Pozostałe wydarzenia
Polecane
Czy polscy pracodawcy dbają o różnorodne i włączające zespoły? Publikujemy szczegółowy raport z 3. edycji badania Diversity IN Check
Komisja Europejska opublikowała rozporządzenie dotyczące pozostałych czterech celów środowiskowych Taksonomii UE
Chapter Zero Poland z nową Radą Programową i Komitetem Sterującym
Trwają konsultacje ws. SFDR