Baylab – multimedialny salon popularnonaukowy – Bayer

Metryka praktyki

Firma: Bayer,
Branża: Farmaceutyka, Przemysł chemiczny,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Edukacja dzieci i młodzieży
Dokument źródłowy: Raport 2012

W 2012 roku Bayer uruchomił Baylab – multimedialny salon popularnonaukowy, nowe miejsce spotkań z nauką. A wszystko po to, by promować innowacyjność, odwagę myślenia, zachęcać młodych ludzi do studiowania nauk ścisłych i przyrodniczych. Warszawski salon, zlokalizowany w siedzibie Bayer, jest drugim tego typu miejscem w Europie (po Niemczech). Można obejrzeć tu animowane i trójwymiarowe filmy, wziąć udział w grach i przyjrzeć się z bliska zjawiskom chemicznym, fizycznym i biologicznym. Dla uczniów szkół podstawowych zaplanowane są warsztaty innowacji, a dla wszystkich gości – debaty popularnonaukowe i spotkania z pasjonatami z różnych dziedzin. Patronat nad Baylab objęły: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Politechnika Warszawska oraz miesięcznik popularnonaukowy „Focus”. Na stronie baylab.bayer.com.pl zamieszczane są popularnonaukowe inspiracje: przykłady doświadczeń, które można wykonać zarówno w Baylab, jak i w domu.