BAREFOOT – na tropie dobrej zabawy! – E. & J. Gallo Winery

Metryka praktyki

Firma: E. & J. Gallo Winery,
Branża: FMCG, Przemysł spożywczy,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Dobry sąsiad
Dokument źródłowy: Raport 2012

Barefoot w języku angielskim znaczy boso, odcisk stopy widoczny na butelkach win BAREFOOT symbolizuje luźny styl życia. Dla firmy pozbycie się butów i chodzenie na bosaka to początek przyjemnego pomagania. Firma jest otwarta na ciekawe projekty i wsparcie lokalnych społeczności. W Polsce firma E.&J. Gallo Winery działa w sześciu regionach (Trójmiasto, Warszawa, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków) poprzez barefooterów – ambasadorów marki, którzy szerzą winiarską wiedzę i pokazują nowe podejście do wina. Dzielą się swoimi pasjami i organizują wydarzenia wspierające lokalną społeczność lub mające charakter dobroczynny. W ramach współpracy z lokalnymi społecznościami z sześciu miast zostały przeprowadzone m.in. następujące inicjatywy: sprzątanie jeziora w okolicy miejscowości Gołków (wspólna akcja z Fundacją Eco Choice), parada równości w Krakowie – wparcie lokalnej mniejszości seksualnej (współpraca z fundacją działającą w środowisku LGBT w Krakowie), działania skierowane do kobiet – jedno na temat aktywności sportowej w każdym wieku, drugie z zakresu właściwego ubioru, porady stylistki, brafiterki, wizażystki, a także wymiana ubrań i jednocześnie zbiórka odzieży dla Domu Samotnej Matki na Białołęce, sprzątanie plaż nad Morzem Bałtyckim, aukcje charytatywne – zbiórka funduszy dla lokalnych schronisk dla zwierząt, np. Ciapkowo w Trójmieście czy schronisko w Korabiewicach.