Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza – Carlsberg Polska

Metryka praktyki

Firma: Carlsberg Polska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Edukacja ekologiczna
Dokument źródłowy: Raport 2011

Carlsberg Polska jako odpowiedzialny producent, świadomy swojego oddziaływania na otoczenie, podejmuje czynności mające na celu minimalizowanie niekorzystnego wpływu na środowisko. Od 2010 roku firma prowadzi akcje edukacyjne konsumentów i uczestników imprez z zakresu segregacji opakowań, apeluje o niezaśmiecanie terenów zielonych. Akcja Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza. organizowana jest od roku 2010 na różnego rodzaju eventach sponsorowanych przez browary Carlsberg Polska. W 2011 roku akcja została przeprowadzona wśród uczestników Festiwalu Woodstock. W zamian za przyniesione kubki czy puszki po wypitym piwie, uczestnik Festiwalu otrzymywał ekogadżet. Dzięki temu podczas Woodstocku uczestnicy zebrali 5,5 tony opakowań (jednorazowych puszek i kubków). W specjalnej EKOstrefie od woodstockowiczów opakowania przyjmowali pracownicy wolontariusze z Carlsberg Polska. Pracownicy prowadzili jednocześnie edukację w zakresie poprawnej segregacji opakowań i promowali recykling. EKOstrefę odwiedziło ponad 30 tys. osób. wypracowane przez grupę 30 pracowników wolontariuszy środki zostały przekazane – jednomyślną ich decyzją- na rzecz WOŚP. Podobnie, partner merytoryczny naszej akcji – Organizacja Odzysku KOBA, przekazała na konto WOŚP pieniądze, które zostały pozyskane w ramach skupu aluminium, z wysprzątanych puszek po piwie. EKOstrefę odwiedziło ponad 30 tys. osób.