Badanie trzeźwości – „Trzeźwobus”

Metryka praktyki

Firma: Kompania Piwowarska,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Odpowiedzialna konsumpcja
Dokument źródłowy: Raport 2015

Kompania Piwowarska, jako firma działająca w branży alkoholowej, również podejmuje działania edukujące jej klientów w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji. Głównym punktem odniesienia jest chęć minimalizacji negatywnych skutków nieodpowiedzialnego spożywania alkoholu w Polsce. Jednym z najbardziej niebezpiecznych zachowań w przestrzeni publicznej jest prowadzenie pojazdów po wypiciu alkoholu. Kompania Piwowarska jest sponsorem wielu imprez plenerowych, w trakcie których sprzedawany jest alkohol. Większość uczestników imprez przyjeżdża na nie samochodami. W sezonie letnim 2015 r. wytypowano 9 największych imprez (Przystanek Woodstock, Jarocin Festiwal, Off Festiwal, Air Show, Beerfest, Festiwal Piwnych Smaków, Festiwal Legend Rocka, Reggaeland, Olszyn Green Festival), na których poza nalewakami z piwem pojawiło się także mobilne stanowisko badania trzeźwości – Trzeźwobus.  Można było sprawdzić przed powrotem do domu stan trzeźwości profesjonalnymi alkomatami (3 urządzenia), przejrzeć w alkogoglach, jak alkohol wypacza postrzeganie rzeczywistości, oraz zapoznać się z bezpłatną aplikacją mobilną Kompanii Piwowarskiej „Sprawdź promile”, która pomaga oszacować zawartość alkoholu w organizmie przy braku alkomatu.