Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Kampania „Avon kontra przemoc” ma na celu walkę ze zjawiskiem przemocy wobec kobiet, przełamanie tabu dotyczącego tego problemu, bezpośrednią pomoc ofiarom i mobilizację kobiet do przeciwdziałania aktom agresji. Pierwsza odsłona kampanii, pod hasłem „Nie tylko siniaki robią z Ciebie ofiarę”, ma zwrócić uwagę opinii publicznej na temat przemocy psychicznej, której doświadcza prawie 31% kobiet. Inicjatywa jest finansowana ze sprzedaży bransoletki „Powiedz STOP przemocy”, w cenie 10 zł. Z zebranych 220 000 zł, wspólnie z Fundacją Feminoteka, zorganizowano lokalne debaty, warsztaty z samoobrony i asertywności WenDo, szkolenia „Poznaj swoje prawa”, oraz wydano newsletter informacyjny i uruchomiono telefon interwencyjny, pod którym dyżurują specjaliści oferujący poszkodowanym pomoc psychologiczną i prawną.
Avon wcześniej również angażował się na rzecz kobiet w ramach kampanii Avon kontra Rak Piersi. W związku z bardzo powszechnym problemem przemocy wobec kobiet, firma zdecydowała się realizować nową kampanię.
Dzięki kampanii 300 kobiet w całej Polsce wzięło udział w warsztatach WenDo, 200 osób uczestniczyło w lokalnych debatach, telefon interwencyjny zarejestrował 1000 zgłoszeń, a 17 000 osób kupiło produkty „Powiedz STOP przemocy”.