Autobus elektryczny Solaris Urbino 9 LE electric

Metryka praktyki

Firma: Solaris Bus & Coach,
Branża: Motoryzacja,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Zrównoważony transport
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 11 - Zrównoważone miasta i społeczności
- Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

Bezemisyjny autobus Urbino 9 LE electric idealnie wpisuje się w potrzeby rynku europejskiego. Możliwość homologacji w klasie I oraz II pozwala dopasować pojazd do indywidualnych potrzeb klienta. 9-metrowy autobus stanowi doskonały element łączący sieć dróg miejskich i podmiejskich na terenie aglomeracji.

Dzięki kompaktowym wymiarom sprawdzi się zarówno w ciasnej miejskiej przestrzeni, na wąskich uliczkach starówek czy w dzielnicach o wzmożonym ruchu pieszo-rowerowym, jak i na obszarach, w których istnieje sieć małych i rozproszonych miejscowości, często rozsianych w trudno dostępnych, górskich rejonach.

Urbino 9 LE electric, zunifikowany do IV generacji Urbino, przyciąga wzrok dynamiczną linią nadwozia. Atrakcyjny design i maksymalnie komfortowe wnętrze zachęcają do tego, by jak najwięcej osób korzystało z transportu publicznego. Bezemisyjny napęd oraz najnowocześniejsze rozwiązania w kwestii bezpieczeństwa to szansa na zrównoważony i cichy transport miejski oraz regionalny.

W autobusie położono nacisk na elastyczność rozwiązań, ale i wygodę podróżujących. Lekki i wyposażony w mocny silnik Urbino 9 LE electric z łatwością poradzi sobie w mieście, ale i na wymagających trasach. Sercem pojazdu jest silnik elektryczny, zasilany energią pochodząca z baterii. W autobusie można zamontować większą liczbę magazynów energii niż w przypadku poprzedniej generacji pojazdu, co pozwala pokonywać większe dystanse i umożliwi planowanie tras bezemisyjnych w granicach miasta i poza nim.

Zwiększona odległość pomiędzy fotelami gwarantuje pasażerom znakomite doświadczenia podróży. W tylnej części autobusu uzyskano więcej przestrzeni nad głowami pasażerów, co dodatkowo zwiększa wygodę. Mimo swoich niewielkich gabarytów, autobus oferuje znaczną liczbę miejsc siedzących, z których większość jest zwrócona w kierunku jazdy. Pasażerowie będą mogli zająć nawet 27 foteli w klasie I, do 31 w klasie II. Innowacyjne systemy asystenckie zwiększają bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy. Urbino 9 LE electric jest idealny do pierwszych doświadczeń z e-mobilnością.

Jest realną alternatywą dla samochodów osobowych w małych miasteczkach. Wyposażony jest w napęd nie generujący żadnych emisji i jest szansą na zrównoważony i cichy transport regionalny. Autobus może stać się elementem łączącym sieć dróg miejskich i podmiejskich. W dużych miastach kompaktowy bus uzupełni istniejącą sieć komunikacyjną – na mniej obłożonych trasach, w trudno dostępnych centrach o wąskich uliczkach. Odnajdzie się świetnie także w transporcie regionalnym.

Jest propozycją dla tych obszarów, w których istnieje sieć małych i rozproszonych miejscowości, często rozsianych w trudno dostępnych, górskich rejonach (Austria, Włochy, Szwajcaria). Lekki i wyposażony w mocny silnik bus poradzi sobie z wymagającymi trasami, a baterie zapewnią odpowiedni zasięg. Niewielkie rozmiary zapewniają dobrą operacyjność w różnych warunkach, mają także znaczenie dla przewoźników, którzy dysponują małymi zajezdniami.