Dla mediów
ENGLISH
O nas
Kim jesteśmy
Misja, wartości i standardy
Ludzie
Sprawozdania i raporty
Statut
Kontakt
Polityka prywatności i przetwarzanie danych osobowych
Co robimy
Współpraca
Współpraca z biznesem
Współpraca ze środowiskiem akademickim
Współpraca z organizacjami pozarządowymi
Współpraca z administracją
Współpraca międzynarodowa
Programy
Program Partnerstwa
Chapter Zero Poland
Karta Różnorodności
Karta Praw Dziecka w Biznesie
Centrum Wolontariatu Pracowniczego
Liga Odpowiedzialnego Biznesu
Prowadzenie badań
Szkolenia
Konkursy
O konkursach
Konkurs Raporty Zrównoważonego Rozwoju
Pióro odpowiedzialności
Nagroda „Ludzie, którzy zmieniają biznes”
Ogólnopolski konkurs wiedzy o ESG
Baza wiedzy o ESG
Baza wiedzy
Baza wiedzy o ESG
Wydarzenia
Encyklopedia ESG
Publikacje
Artykuły eksperckie
Podcast Odpowiedzialny
Dobre praktyki
Program partnerstwa
Aplikacja „Podziel się Posiłkiem” na Facebooku – Danone
Metryka praktyki
Firma:
Danone,
Branża:
FMCG,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy:
Raport 2009
Firma Danone w działaniach społecznych skupia się przede wszystkim na walce z niedożywieniem dzieci w Polsce. Od 2003 roku realizuje program „Podziel się Posiłkiem”. Chcąc kontynuować promocję kampanii, firma zadecydowała o podjęciu działań na Facebooku.We wrześniu 2009 roku firma rozpoczęła kampanię informacyjną programu „Podziel się Posiłkiem”, na portalu społecznościowym Facebook, w ramach której za każde dwie osoby, które dołączyły do aplikacji, firma Danone fundowała jeden posiłek dla dzieci. W kampanii wykorzystano mechanizm marketingu wirusowego – użytkownicy Facebooka sami promowali aplikację, wysyłając zaproszenia do znajomych.Celem trwającego półtora miesiąca przedsięwzięcia było uzyskanie 20 000 użytkowników i tym samym ufundowanie 10 000 posiłków. Zainteresowanie było jednak tak duże, iż już po 4 tygodniach cel został osiągnięty i podjęto decyzję o zwiększeniu puli posiłków o kolejne 5000. Do niedożywionych dzieci trafi 15 000 posiłków. Obecnie liczba fanów strony przekroczyła 4400, co stanowi jeden z najlepszych wyników dla stron w tym serwisie, prowadzonych w języku polskim, i wciąż wzrasta. Aplikacja umożliwiła bezpośrednie dotarcie do niemal 47-tysięcznej grupy ludzi, którzy swoją aktywnością poparli działania firmy Danone oraz utożsamienie się fanów strony profilowej z programem „Podziel się Posiłkiem”. Firma zyskała nowe kanały skutecznej komunikacji. Zwiększono również świadomość internautów na temat problemu niedożywienia.
Nadchodzące wydarzenia
GRU
06
Konferencja D&I Changemakers
LUT
23
Koniec naboru do 2. edycji Nagrody Karty Różnorodności
Pozostałe wydarzenia
Polecane
Czy polscy pracodawcy dbają o różnorodne i włączające zespoły? Publikujemy szczegółowy raport z 3. edycji badania Diversity IN Check
Komisja Europejska opublikowała rozporządzenie dotyczące pozostałych czterech celów środowiskowych Taksonomii UE
Chapter Zero Poland z nową Radą Programową i Komitetem Sterującym
Trwają konsultacje ws. SFDR