Aplikacja mobilna Kraków Airport – Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice

Metryka praktyki

Firma: Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice,
Branża: Transport i logistyka,
Obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie
Kategoria: Ułatwienia dla klientów
Dokument źródłowy: Raport 2016

Po wnikliwym rozpoznaniu potrzeb pasażerów „mobilnych”, zaprojektowano funkcjonalną strukturę aplikacji, czerpiąc z dobrych praktyk branży lotniczej na świecie. W połowie lipca 2016 r. w centrach dystrybucji aplikacji mobilnych Google Play i App Store miała miejsce premiera aplikacji mobilna Kraków Airport opracowanej przez Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków – Balice sp. z o.o.

Aplikacja przygotowana została w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej. To przede wszystkim mobilny system informacji pasażerskiej, dedykowany wszystkim użytkownikom krakowskiego lotniska, korzystającym ze smartfonów, tabletów oraz urządzeń typu smart-watch. Zakres dostępnych informacji uwzględnia szereg aspektów związanych z procesem odprawy pasażerskiej, w tym tzw. „ścieżką pasażera”. Krakowskie lotnisko jest pierwszym w Polsce portem lotniczym, które wprowadziło takie usprawnienie. Wśród funkcjonalności pasażerowie znajdą: interaktywny plan 3D lotniska, system powiadamiania o zmianie statusu rejsu, lokalizator zaparkowanego samochodu. Dzięki aplikacji, pasażer może podróżować bez zbędnego stresu. Ciekawym rozwiązaniem jest również możliwość zapisywania informacji nie tylko o bieżących, ale i archiwalnych lotach użytkownika. Specjalnie pod kątem uczestników programu lojalnościowego Kraków Airport Loyalty aplikacja została wyposażona w skaner kart lojalnościowych, dzięki któremu do otrzymania należnej zniżki, czy przypisania punktów za przelot wystarczy wyświetlenie na ekranie telefonu zapisanego w nim wcześniej obrazu karty KAL. Od czasu premiery aplikacji skorzystało z niej już łącznie ok. 3,5 tys użytkowników z całego świata.