Akcja społeczna „Masz Prawo Wiedzieć” – Polskapresse

Metryka praktyki

Firma: Polskapresse,
Branża: Media,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2004

Polskapresse rozpoczęło w 2004 roku akcję na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego „Masz Prawo Wiedzieć”. Celem akcji jest promowanie na łamach dzienników regionalnych Polskapresse prawa dostępu każdego obywatela do informacji publicznej.

W ramach akcji „Masz Prawo Wiedzieć” dzienniki regionalne Polskapresse mają za zadanie m.in. promować przyjazne urzędy i wpływać na nieprzyjazne, aby się otworzyły na obywateli oraz wskazywać czytelnikom, co robić, kiedy urzędnicy odmawiają udostępnienia informacji publicznej.

W akcję „Masz Prawo Wiedzieć” zaangażował się inicjator powstania Ustawy o dostępie do informacji publicznej, profesor Antoni Kamiński, były prezes Transparency International Polska.

W akcji „Masz Prawo Wiedzieć” udział bierze 9 dzienników regionalnych Polskapresse: Dziennik Bałtycki, Dziennik Zachodni, Słowo Polskie/Gazeta Wrocławska, Trybuna Śląska, Gazeta Krakowska, Express Ilustrowany, Gazeta Poznańska, Głos Wielkopolski i Dziennik Łódzki.