Akcja Masz jaja?

Metryka praktyki

Firma: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów,
Branża: Media,
Obszar tematyczny: Praktyki z zakresu pracy
Kategoria: Zdrowie pracowników
Dokument źródłowy: Raport 2017

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 3 - Dobre zdrowie i jakość życia

Akcja „Masz jaja?” realizowana przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów  jest dedykowana mężczyznom – pracownikom PSMM i stanowi kontynuację akcji profilaktyki raka piersi organizowanej w zeszłym roku dla pracowniczek. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów współfinansował 80% kosztów badań, pracownicy pokrywali 20% całej kwoty. Pakiet obejmował badania laboratoryjene oraz USG jąder.

Badania poprzedziła akcja teaserowa, w trakcie której na biurkach pracowników pojawiły się kurze jajka oraz specjalna ulotki informujące o chorobie i możliwości jej zapobiegania. Przekaz zbudowano wokół gry słów „Masz jaja?”, „Rak jąder, to nie są jaja”, „Nie pękaj. Miej jaja, idź na badania”. W akcję zaangażowały się także pracowniczki i przez tydzień, podczas którego panowie decydowali o zapisach, nosiły przypinki z głównym hasłem kampanii.

Kampania była komunikowana w mediach społecznościowych – utworzono specjalny hashtag #maszjaja.

Praktyka miała uświadomić mężczyznom, że znajdują się w grupie ryzyka oraz upowszechnić badania.

Profilaktyczne badania raka jąder nie są powszechnie promowane, dlatego zakładano, że z akcji skorzysta mniej mężczyzn niż w tożsamej akcji dedykowanej kobietom (profilaktyka raka piersi). Uzyskane wyniki były zaskoczeniem – liczba zainteresowanych badaniami mężczyzn była taka sama. Z pakietów badań skorzystało 36 pracowników.

Praktyka będzie kontynuowana w kolejnych latach. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów stawia sobie za cel systematyczne powiększenie grupy badanych osób.