Akcja Edukacyjna: Śniadanie Daje Moc

Metryka praktyki

Firma: Danone, Jeronimo Martins Polska, Lubella,
Branża: FMCG, Handel,
Obszar tematyczny: Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej
Kategoria: Profilaktyka zdrowotna
Dokument źródłowy: Raport 2011

Partnerstwo dla Zdrowia (PdZ) to koalicja czterech podmiotów: Danone’a, Lubelli, Biedronki oraz Instytutu Matki i Dziecka, zawiązana w 2006 roku w celu skutecznego przeciwdziałania niedożywieniu dzieci w Polsce (130 tys. uczniów szkół podstawowych w Polsce cierpi z powodu niedożywienia) oraz propagowania wśród najmłodszych zdrowych nawyków żywieniowych. Jedna z inicjatyw Partnerstwa, Śniadanie Daje Moc, to akcja edukacyjna, która polegała na zorganizowaniu w dniu 8 listopada 2011, w klasach 1-3 szkół podstawowych, wspólnego śniadania i przekazaniu uczniom informacji o roli śniadania jako najważniejszego posiłku w ciągu dnia. Od 2007 roku 8 listopada w Unii Europejskiej obchodzony jest jako Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Idąc za tym przykładem, PdZ postanowiło obchodzić w Polsce Dzień Zdrowego Śniadania. Zaproszeni do akcji nauczyciele i rodzice przygotowali dla swoich dzieci śniadanie w szkole. Była to świetna zabawa, podczas której najmłodsi poznali 12 zasad prawidłowego żywienia i dowiedzieli się, dlaczego codzienne śniadanie jest dla nich ważne. W Dniu Zdrowego Śniadania wzięły udział 2474 szkoły podstawowe z całej Polski, w 4046 klasach został zorganizowany wspólny pierwszy posiłek. W ciągu miesiąca od Dnia Zdrowego Śniadania, klasy mogły nadsyłać do konkursu reportaże z akcji (w formie prezentacji, filmu lub zdjęć). Zgłoszono 1571 reportaży.