Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
SYTUACJA/PROBLEM:
Telekomunikacja Polska (TP) jest firmą telekomunikacyjną, dla której jakość komunikacji oraz partnerskie relacje z klientami mają szczególne znaczenie – prowadzą do podniesienia efektywności usług oraz w znacznym stopniu przekładają się na wizerunek przedsiębiorstwa a tym samym wzrost przychodów.
Dlatego firma postanowiła stworzyć platformę bezpośredniej komunikacji między TP, Mecenasami (firmami współpracującymi przy tym projekcie) a Klientami – zarówno obecnymi, jaki potencjalnymi.
OPIS PROJEKTU/ ROZWIĄZANIE:
Akademia Przedsiębiorczości ma na celu edukację przedsiębiorców z sektora MŚP z zakresu prowadzenia i rozwoju biznesu, przekazanie wiedzy o produktach telekomunikacyjnych i teleinformatycznych oraz ich wpływu na efektywność prowadzonej działalności.
W ramach programu prowadzone są następujące działania: – bezpłatne programy edukacyjno doradcze; – spotkania z konsultantami, doradcami i ekspertami z dziedziny rozwiązań teleinformatycznych, przykłady dobrych praktyk i korzyści, jakie dają one firmom; – praktyczne informacje o dotacjach europejskich na e-biznes.
Akademia organizowana jest w formie warsztatów o charakterze spotkań konsultacyjno-warsztatowych, podczas których uczestnicy mają możliwość dyskusji i wymiany poglądów. Każdy warsztat prowadzony jest przez eksperta ds. europejskich, który moderuje całe spotkanie.
Eksperci wybierani i zapraszani są dzięki współpracy z firma doradczą w kwestii przedsięwzięć europejskich – Grupa BOSS. Na sali obecni są także konsultanci reprezentujący Mecenasów Akademii, a w przerwach jest czas na indywidualne konsultacje z wybranym ekspertem.
Dobór tematów i zapraszanych firm następuje dzięki bezpośrednim rozmowom przedstawicieli Mecenasów z Klientami, ankietom wypełnionym przez przedstawicieli firm na spotkaniach i w oparciu o strategie komunikacyjne firm – Mecenasów.
W projekt zaangażowani są pracownicy i kierownictwo Mecenasów Akademii, czyli TP, Siemens, Intel, Microsoft, HP, Bank Millenium, a także lokalne media i eksperci pracownicy instytucji rządowych i samorządowych.
KORZYŚCI:
– Budowanie odpowiedzialnego wizerunku wśród firm z sektora MSP; – Podtrzymywanie partnerskich relacji z firmami – mecenasami zapytać o to TP; – Nawiązanie bezpośredniego kontaktu i budowanie relacji z firmami potencjalnymi klientami; – Budowanie rynku na nowoczesne rozwiązania teleinformatyczne.
WYZWANIA:
– Pozyskanie dla projektu firm – mecenasów, którzy zaangażują się w projekt – budując modelowe rozwiązania i oferty dla uczestników programu; – Pozyskanie finansowania do projektu; – Zbudowanie z akademii projektu długofalowego, nastawionego na bieżący Kontakt z przedsiębiorcami;
WARTO ZAPAMIĘTAĆ:
– Przy doborze partnerów programu warto zwrócić uwagę na wiarygodność i kompetencje, by stworzyć kompleksową i zrównoważoną propozycję.