Gościnie i goście

Karolina Andrian

Założycielka i prezeska Fundacji Share The Care, współwłaścicielka firmy Femmeritum. Działa dla równouprawnienia płci, bo wierzy, że jest to klucz do lepszego świata. Ekspertka w zakresie budowania rozwiązań work-family balance w organizacjach. Współprowadzi podcast Fundacji „Wspólne Dzieci = Wspólne obowiązki”, prowadzi dział #SiłaKobiet w miesięczniku Personel i Zarządzanie. Absolwentka amerykańskiego programu Vital Voices Grow 2018.

Karol Bukala

Head of HR Poland, NatWest Poland. Przygodę z HR rozpoczął kilkanaście lat temu, tuż po ukończeniu psychologii na SWPS. Od tamtego czasu pracował w kilku dużych firmach z branży finansowo-ubezpieczeniowej, a od prawie 10 lat związany jest z Grupą NatWest, gdzie przez ostatnich 8 lat pełni funkcję Dyrektora Departamentu Zasobów Ludzkich. Poza pracą balansuje pomiędzy aktywnym spędzaniem czasu (podróże, górskie wędrówki, siłownia), a relaksowaniem się przy książce, muzyce i filmie.

Marcin Dzierżanowski

Dziennikarz, publicysta, działacz ruchu LGBT+. Był m.in. redaktorem naczelnym tygodnika „Wprost”, sekretarzem redakcji „National Geographic Traveler”, pracował też w „Dzienniku” i „Życiu Warszawy”. Twórca i pierwszy szef portalu informacyjnego tvp.info. Nominowany do nagrody im. Andrzeja Woyciechowskiego oraz „Grand Press”, laureat wyróżnienia „Pióro odpowiedzialności” przyznawanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Współzałożyciel i pierwszy prezes Fundacji Wiara i Tęcza skupiającej wierzące osoby LGBT+, współzałożyciel międzynarodowej organizacji Global Network of Rainbow Catholics, współtwórca kampanii społecznej „Przekażmy sobie znak pokoju”. Obecnie redaktor prowadzący magazynu biznesowego „My Company Polska”.

Sylwia Gołębiowska

Menadżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim i wsparcia sprzedaży zdobytym w dużych, międzynarodowych firmach. Od września 2015 roku związana z Santander Bank Polska, gdzie obecnie pełni rolę HR Dyrektora odpowiedzialnego za realizację strategii HR skoncentrowanej na budowaniu pozytywnego doświadczenia 10 tysięcznej grupy pracowników Banku oraz kultury organizacyjnej zgodnej z przyjętymi wartościami. Wcześniej odpowiedzialna za rozwój szeroko rozumianej strategii wynagrodzeń i świadczeń dodatkowych. Starania te zostały uhonorowane nagrodą Best Benefits Strategy w 2017 i 2018 roku. Odpowiedzialna również za integrację kapitału ludzkiego podczas połączenia z Deutche Bank. Ponad to, odpowiadała między innymi za realizację strategii HR pełniąc rolę HR Managera, za wdrożenie Polityki Wynagrodzeń na rynkach Europy środkowo-wschodniej i w Meksyku pracując w Wielkiej Brytanii na stanowisku Reward Managera w International Personal Finance. Ukończyła podyplomowe studia na Uniwersytecie Warszawskim, jak również jest absolwentką Oxford Brookes University z tytułem Executive MBA, Strategic Leadership Academy ICAN Institude jak również Santander W50 Executive Leadership Programme na Uniwesytecie Kalifornia w Los Angeles.

Rafał Hrynyk

Członek Rady Pracodawców RP, Przewodniczący Platformy Promocji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy Pracodawców RP. Standard Development & Regultory Affairs Leader for East Europe, 3M Company.
W firmie 3M jest odpowiedzialny za działania normalizacyjne i kontakty z administracją publiczną dla regionu Europa i Środkowych Wschód Działu Bezpieczeństwa Pracy.
Doktor nauk technicznych w dziedzinie inżynieria chemiczna, absolwent Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej. Stypendysta Rektora Politechniki Wrocławskiej oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W latach 2006-2014 pracownik naukowy Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – PIB, a w latach 2011-2014 kierownik prac badawczo-rozwojowych Pracowni Sprzętu Alpinistycznego Małachowski (MŚP).

Od ponad 15 lat zaangażowany w promocję bezpieczeństwa i zdrowia w pracy, doradztwo, rozwój innowacyjnych produktów i regulacji. Autor licznych publikacji naukowych i branżowych, materiałów szkoleniowych, doniesień konferencyjnych oraz patentów i wzorów użytkowych. Laureat nagród, w tym Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministra Pracy i Polityki Społecznej.. Założyciel i przewodniczący Zespołu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Ogólnopolskiej Izbie Gospodarczej Drogownictwa w latach 2018-2019. Współautor kodeksu bezpiecznej pracy na wysokości. Członek Rady Zarządzającej Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy (EU-OSHA) oraz Komitetu Doradczego ds. Bezpieczeństwa, Higieny i Ochrony Zdrowia w Miejscu Pracy (ACSHW).

Justyna Jedlińska-Molenda

Dyrektor ds. Rozwoju Pracowników Grupy Polpharma, pracę w Dziale HR rozpoczęła w 2005 r. tuż po ukończeniu studiów na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada doświadczenie w budowaniu strategii rozwoju pracowników w branży farmaceutycznej oraz telekomunikacyjnej. W swojej pracy zawodowej skupia się na budowaniu angażującego środowiska pracy, rozwoju liderów, zarządzaniu talentami oraz zarządzaniu zmianą. To co jest dla niej niezwykle ważne, to dostosowywanie rozwiązań do potrzeb różnorodnych obszarów biznesowych – współpracuje zarówno, z obszarem produkcyjnym, komercyjnym, jak i pracownikami biurowymi. Posiada doświadczenie w prowadzeniu międzynarodowych projektów.

Maciej Jesionowski

Dyrektor ds. marketingu i rozwoju biznesu w kancelarii Dentons. Posiada ponad 15 lat doświadczenia w marketingu usług profesjonalnych, zdobytego w Polsce i na Bliskim Wschodzie. Maciej jest inicjatorem i koordynatorem szeregu akcji z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, w ostatnim czasie w ramach 1 Year Challenge – obchodów jubileuszu 30-lecia kancelarii Dentons na polskim rynku, których celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na otoczenie. Prywatnie – mąż, ojciec dwóch synów i dwóch adoptowanych piesków.

Dariusz Maciołek

Dyrektor Zarządzający Pionu Marketingu, Komunikacji, Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas. Od lipca 2018 roku pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego Pionem Komunikacji i Marketingu w Banku BNP Paribas. Poprzednio związany z Aviva Polska, gdzie obejmował stanowisko dyrektora Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej. W BNP Paribas odpowiada za kreowanie silnej marki Banku, marketingowe wsparcie poszczególnych linii biznesowych, a także realizację strategii Banku. Jest również odpowiedzialny za strategię i komunikację marketingową, rozwój kanałów społecznościowych, CSR oraz PR i komunikację wewnętrzną.
Dariusz Maciołek to doświadczony menadżer z ponad 18-letnim doświadczeniem w obszarze strategii marketingowej, aktywności sponsoringowych, komunikacji i mediów społecznościowych w sektorze finansowym (PZU, Rabobank, Provident) oraz w branży energetycznej (PGE Polska Grupa Energetyczna).
Dariusz Maciołek otrzymał tytuł „CMO Roku” magazynu Media&Marketing Polska oraz został AD Marketerem Roku w konkursie AD WO/MAN Roku 2020.

Iga Magda

Doktor hab. nauk ekonomicznych. Profesor SGH i wiceprezeska Instytutu Badań Strukturalnych. Członkini sieci IZA Research Fellows. W latach 2005 – 2009 pracowała w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, gdzie zajmowała się analizą rynku pracy. Interesuje ją ekonomia pracy, tematyka nierówności płacowych, nierówności płci, polityka rodzinna i polityka rynku pracy. Autorka licznych publikacji w tych obszarach.

Tadeusz Joniewicz

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest ekspertem ds. raportowania niefinansowego i zrównoważonego rozwoju, odpowiada za realizację badań i promocję Celów Zrównoważonego Rozwoju. Koordynuje Konkurs Raporty Społeczne. Prowadzi warsztaty i szkolenia dla firm, realizuje i koordynuje badania, przygotowuje artykuły eksperckie. Koordynuje prace Grupy Roboczej ds. Konsumenckich w ramach Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.

Ma doświadczenie w pracy w organizacjach strażniczych. Kierował projektami promującymi zrównoważone zamówienia publiczne i odpowiedzialne praktyki w łańcuchu dostaw sprzętu elektronicznego pracując w Fundacji CentrumCSR.PL. Współtworzył też ważne międzynarodowe wydarzenia organizowane przez Polski Instytut Spraw Międzynarodowych.

Ewa Krupa

Kieruje komunikacją wewnętrzną i odpowiada za rozwój kompetencji ludzi w Orange. Wierzy, że kluczem do sukcesu firm jest kreatywność i zaangażowanie pracowników oraz wykorzystanie potencjału nowych technologii, by wydobywać z nich to, co najlepsze dla ludzi.
Promotorka różnorodności w biznesie, korporacyjnych rebeliantów, pełna entuzjazmu i pomysłów liderka programu zmiany kultury organizacyjnej w Orange. Prywatnie mama Aleksandra, Kaliny i Jeremiego, z którymi dzieli swoje pasje i radość życia. Biega maratony, jest vege, ambasadorka idei Green i zrównoważonego rozwoju.

Zyta Machnicka

CEO, główna specjalistka od EB i trenerka w hubie edukacyjnym Lightness, autorka bloga CandidateExperience.pl oraz książki “Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer branding zmienia biznes, rynek pracy i ludzi”, która otrzymała nominację do nagrody Economicus 2020 dla najlepszych książek ekonomiczno-biznesowych.
Współpracuje z wielkimi i małymi organizacjami, które chcą: szybciej rekrutować, mocniej angażować oraz lepiej się komunikować z kandydatami i pracownikami. Takich projektów edukacyjnych ma na koncie przeszło 200.
W branży HR działa od ponad dekady i jest twarzą polskiego employer brandingu. Pomysłodawczyni i współorganizatorka EBMASTERS, ogólnopolskiej społeczności praktyków i pasjonatów employer brandingu. Employer branding wprowadziła również na uczelnie jako organizatorka pierwszych w kraju studiów podyplomowych z tego zakresu – na AGH w Krakowie (gdzie jest również współorganizatorką i opiekunką merytoryczną studiów podyplomowych „Trendwatching & Future Studies”). Prelegentka topowych konferencji branżowych i jurorka najważniejszych ogólnopolskich konkursów z zakresu EB i HR. Uznana za Osobowość roku Employer Branding 2019 przez jury konkursu Employer Branding Stars i trzykrotnie wyróżniona tytułem Tygrysa Biznesu przez Fundację Pro Progressio.
Wierzy, że każdą firmę stać na bycie lepszym pracodawcą.

dr Hubert Malinowski

Doktor nauk socjologicznych, nauczyciel akademicki (Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Akademia Muzyczna w Łodzi), psycholog, trener, coach i terapeuta (ISTDP).
Obszary specjalizacji: inteligencja emocjonalna w organizacji, neuropsychologia lidera, budowanie zespołu, zarządzanie zmianą, rozwijanie zaangażowania w organizacji, zarządzanie konfliktem, coaching indywidualny, coaching zespołowy.
Obszary badań naukowych: procesy grupowe, przekonywanie, czynniki osobowości w wyborach politycznych.
Wielokrotnie współpracował z zarządami i top managerami w kluczowych momentach strategicznych zmian w organizacji. Specjalizuje się w realizacji szkoleń oraz coachingu indywidualnym rozwijającym umiejętności praktycznego wykorzystania psychologii w organizacji.

Agata Mazurek-Bąk

Swoją karierę zawodową rozpoczęła w 2000 roku we francuskiej firmie audytorsko-doradczej RSM Salustro Reydel, gdzie uzyskała tytuł biegłego rewidenta, ACCA, doświadczenie menedżerskie oraz szerokie spojrzenie na biznes. Od 2005 roku jest związana z Grupą Veolia, w której przez 10 lat tworzyła i zarządzała Centrum Usług Wspólnych jako Prezes. Pełniła również funkcję zastępcy Dyrektora Finansowego Grupy, Dyrektora Projektów Strategicznych, czy Dyrektora Zakupów. Od maja 2019 roku jest Dyrektorem Personalnym Grupy Veolia w Polsce, a od stycznia 2021 pełni równocześnie stanowisko Dyrektor HR Strefy Europy Środkowo-Wschodniej. Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego. W ramach Stowarzyszenia Technologia w Spódnicy uruchomiła program mentoringowy dla kobiet, które chcą się rozwijać w świecie nowoczesnych technologii. Uważa, że skoro w pracy spędzamy tak ogromną część życia, nie można sobie pozwolić na wykonywanie jej bez czerpania z tego frajdy. „Lubię zarażać ludzi swoją energią i wspólnie coś tworzyć. Kiedy mamy odwagę dać sobie nawzajem kredyt zaufania, powstają piękne rzeczy” – mówi.
Relaksuje się pływając i biegając, najchętniej wspólnie z mężem Tomkiem i córeczkami – Zosią i Hanią.

Paweł Oksanowicz

Dziennikarz, ekspert CSR, moderator wydarzeń biznesowych. Ma ponad 25-letnie doświadczenie w mediach – w prasie, radiu, telewizji i mediach internetowych. Zajmuje się CSR i zrównoważonym rozwojem. Prowadzi spotkania biznesowe na żywo i online.
Obecnie w MUZO.FM (Grupa POLSAT), jest też redaktorem portalu nno.pl. Pracował dla: RMF.FM, Radia Zet, Radia PIN. Jako prezenter TV: RTL 7, TVP2, POLSAT BIZNES. Napisał i opublikował 15. książek, w tym co najmniej połowę z nich na podstawie wywiadów.

Jakub Sito

Wielki fan i propagator idei różnorodności na wszystkich szczeblach organizacji i w wielu wymiarach. W zawodowym życiu balansuje między dziennikarstwem a biznesowym konsultingiem wspierając liderów i firmy w rozwoju poprzez procesy strategiczne, szkolenia i coaching medialny. Doradza zarządom, wspiera zespoły, towarzyszy w zmianie. Swoją wiedzą i interdyscyplinarnym doświadczeniem dzieli się od 2019 roku w autorskiej audycji Chillizet Business Lounge (wcześniej: #BiznesPrzezSito) emitowanej w radiu Chillizet. Wykładowca Uniwersytetu SWPS, który w swoich autorskich programach stawia przed studentami praktyczne wyzwania. Medialne szlify zdobywał w kanałach Grupy TVN, TVP oraz Polskim Radiu. Absolwent Zarządzania i Przywództwa oraz Akademii Psychologii Przywództwa.

Marzena Strzelczak

Prezeska i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W Forum Odpowiedzialnego Biznesu na stanowisku Dyrektorki Generalnej od października 2014 roku, od sierpnia 2015 roku jako członkini Zarządu, a od czerwca 2020 r. prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od końca 2015 roku odpowiada także za koordynację polskiej Karty Różnorodności i współpracę z Platformą Diversity Charters przy Komisji Europejskiej. Ekspertka w zakresie komunikacji i CSR, coach ICC. Doświadczenie zawodowe zdobywała w dużych grupach kapitałowych, w branży finansowo-ubezpieczeniowej oraz w sektorze energetycznym m.in. jako menedżerka/dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej, pełnomocniczka Zarządu ds. Strategii Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialnego Biznesu, szefowa zespołu dialogu ze społecznościami lokalnymi, członkini zarządu korporacyjnej fundacji. Na co dzień koordynuje program Karta Różnorodności i zarządza Zespołem FOB, uczestnicząc w kształtowaniu wszystkich projektów i programów Forum w wyjątkowym gronie kreatywnych indywidualistów, doskonałych również w pracy zespołowej.

Katarzyna Szamotulska

Kierowniczka Działu Szkoleń, Rekrutacji i Rozwoju Nestlé w Polsce. Manager z ponad 20-letnim doświadczeniem praktycznym w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi ( m.in. wynagrodzenia, zarządzanie zmianą, zarządzenie procesem transformacji, HRBP), zdobywanym w Nestle Polska, największej na świecie firmie spożywczej. Od 2019 roku odpowiedzialna za obszar rekrutacji, szkoleń i rozwoju, zarządza kilkuosobowym zespołem. Uwielbia pracę z ludźmi, wierzy w zespołowość i dobre intencje. Absolwentka Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim, prywatnie mama dwóch nastolatek.

Maja Zabokrzycka

Prezeska Fundacji Dom Pokoju, z wykształcenia dziennikarka i specjalistka ds. PR. Zajmuje się budowaniem dialogu i pracą w społecznościach lokalnych. Specjalizuje się w rewitalizacji społeczno-gospodarczej i budowaniu sieci współpracy międzysektorowych – od 2010 roku, przez 9 lat, prowadziła Infopunkt Nadodrze, w który między innymi budowała sieć przedsiębiorców “Artystyczne Nadodrze”. Jej zawodowe obszary zainteresowań to także partycypacyjne projektowanie przestrzeni i włączanie biznesu we współtworzenie lokalnych wspólnot. Zajmuje się facylitacją dialogu i transformowaniem konfliktów w oparciu o metodologię Nansen Center for Dialogue and Peace.