Artykuł ekspercki

W „Czwórce” o wyzwaniach zrównoważonego rozwoju w sektorze mody

29 stycznia 2022

O „Fashion Act”, czyli zaproponowanych przez stan Nowy Jork regulacjach dotyczących zrównoważonej mody, mówił w radiowej „Czwórce” Miłosz Marchlewicz, menedżer promocji, komunikacji i projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Nagranie dostępne tutaj >>

Ogłoszona przez stan Nowy Jork propozycja „Fashion Act” zakłada wprowadzenie minimalnych wymogów dla firm z branży odzieżowej. Ma to zniwelować negatywne skutki społeczne i środowiskowo-klimatyczne wywołane przez zjawisko „fast fashion”.

– W praktyce „Fashion Act” zmusiłby przedsiębiorstwa do większego zakresu ujawnień, jeżeli chodzi o łańcuch dostaw. (…) Biznes i otoczenie biznesu zauważa pozytywną rolę regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badań, które zrealizowaliśmy jako FOB, to regulacje są motorem napędowym zrównoważonego rozwoju i narzędziem dla osób, które odpowiadają za konkretne procesy w firmach  – tłumaczył Miłosz Marchlewicz, menedżer promocji, komunikacji i projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Audycja „Pierwsze słyszę” została wyemitowana 26 stycznia. Dostępna jest także na stronie internetowej Czwórki. Temat zrównoważonej mody pojawia się ok. 10’47”. Nagranie tutaj >>

Na regulacje jako istotne wsparcie dla osób, które na co dzień odpowiadają w firmach za kwestie związane z CSR, ESG i zrównoważonym rozwojem, wskazali ankietowani we wspomnianym raporcie z badania FOB „Menedżerowie CSR 2020” >>

Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce

Wśród publikacji, do których na antenie „Czwórki” odniósł się Miłosz Marchlewicz, był również raport przygotowany przez FOB we współpracy z firmą Accenture i FashionBiznes.pl, dotyczący zrównoważonej mody, także w polskim kontekście. Raport można pobrać tutaj >>

Źródło: Polskie Radio Czwórka

Autorzy

Miłosz Marchlewicz

Miłosz Marchlewicz

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu kieruje zespołem komunikacji i promocji. Odpowiada za planowanie i realizację strategii komunikacji FOB, obejmującej m.in. media relations i rozwój mediów własnych organizacji.

Wspiera realizację projektów badawczych Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Prowadzi zajęcia o CSR, ESG i zrównoważonym rozwoju na uczelniach wyższych.

Dołączył do zespołu Forum Odpowiedzialnego Biznesu w październiku 2017 r., rozpoczynając swoją pracę od prowadzenia i komunikacji programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Następnie zajmował się m.in. bieżącą aktualizacją portalu Odpowiedzialnybiznes.pl, obsługą mediów społecznościowych FOB oraz prowadzeniem działań komunikacyjno-promocyjnych inicjatyw FOB realizowanych w ramach Karty Różnorodności.

Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w firmie budowlanej wchodzącej w skład Grupy PSB, gdzie odpowiadał za marketing, PR i CSR oraz współpracując z mediami lokalnymi. Absolwent kulturoznawstwa (spec. komunikacja kulturowa) na Uniwersytecie Gdańskim. W latach 2015 – 2016 ambasador CSR Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Zainteresowania naukowe – społeczna odpowiedzialność organizacji sportowych i antropologia sportu.