Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
21 października w Warszawie odbyła się konferencja „CSR 2.0 innowacje, trendy, wyzwania” zorganizowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Instytut Odpowiedzialnego Biznesu. Zachęcamy do pobrania prezentacji oraz zapoznania się z relacją.
Już drugi raz dyskutowaliśmy na temat działań społecznie odpowiedzialnych w sieci – pierwsza konferencja CSR 2.0 odbyła się we wrześniu ubiegłego roku. Po konferencji powstała specjalna strona na Facebooku, www.facebook.com/CSRdwazero, która w tej chwili liczy ok. 580 fanów i fanek. Tym razem wydarzenie zainteresowało ok. 150 uczestników, którzy w Centrum Expo XXI słuchali i dyskutowali na temat roli mediów społecznościowych w działaniach CSR firm.
Konferencję otworzyła Mirella Panek-Owsiańska, Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) i Sebastian Straube, Prezes Instytutu Odpowiedzialnego Biznesu (IOB). Nastąpiło oficjalne przyjęcie nowych firm do Programu Partnerstwa FOB: Siemens i Unilever dołączyli do grona Partnerów Strategicznych, a do grona Partnerów Wspierających dołączyła firma Lemon.
W pierwszej części konferencji Marcin Grzybek z FOB zaprezentował wyniki badania „Odpowiedzialny marketing” przeprowadzonego z menedżerami marketingu. Pełne wyniki badania wraz z komentarzem dostępne będą na portalu www.odpowiedzialnybiznes.pl w przyszłym tygodniu.
Następnie, zaprezentowano polskie interaktywne projekty CSR w innowacyjnej formule Pecha Kucha. Jest to rodzaj prezentacji multimedialnej składającej się z 20 slajdów pokazywanych po 20 sekund każdy, czyli trwającej 6 minut 40 sekund. Taki charakter prezentacji ma zapewnić jej dynamikę, żywość, a relatywnie krótki czas trwania – skupienie i uwagę.
Drugą część konferencji otworzyła prezentacja Marii Cywińskiej, socjolog internetu, pt. „Czy możliwe jest życie bez internetu?„. Odpowiedź na to pytanie, w oparciu o badania, wg prelegentki brzmi „nie”. W obecnym świecie, internet jest dla wielu podstawowym źródłem wiedzy, środkiem komunikacji, a wręcz pierwszą rzeczą, po którą „siegają” po przebudzeniu.
Następnie połączyliśmy się przez Skype z Fabianem Pattbergiem, jednym z najbardziej wpływowych blogerów, jednym z trzech, z którymi współpracuje Guardian Sustainable Business, który mówił o znaczeniu Twittera i blogów na CSR w prezentacji „The international CSR twitter and blogosphere”.
Kolejnym prelegentem online był Valdis Wish, który omówił wykorzystanie mediów społecznościowych do działań CSR w firmie Allianz w prezentacji „Case study Allianz Knowledge Site”. Firma bardzo akcentuje dialog z interesariuszami i działania interaktywne, angażujące użytkowników.
Matthew Yeomans, współzałożyciel Social Media Influence i dyrektor Custom Communication, przedstawił wyniki międzynarodowego badania “The SMI Social Media Sustainability Index”. Badanie analizuje w jakis sposób 287 najbardziej odpowiedzialnych firm komunikuje swoje działania poprzez media społecznościowe.
Na koniec wyniki międzynarodowego badania „Sustainability 2.0” omówił Sebastian Straube z IOB.
Po części konferencyjnej uczestnicy mieli okazję wziąć udział w warsztatach:
Cała konferencja była transmitowana na żywo. W jej trakcie zadawano pytania dotyczące CSR 2.0, na które odpowiedzi mogli udzielać uczestnicy oraz internauci. Oto wyniki ankiety:
1. Czy jako konsument/ka chciałbyś utrzymywać kontakt z firmą za pomocą mediów społecznościowych?
2. Czy używasz mediów społecznościowych do komunikacji z firmami w zakresie ich działań społecznie odpowiedzialnych?
3. Jakie kanały komunikacji odpowiedzialnego biznesu są według Ciebie najefektywniejsze:
Już teraz można obejrzeć prezentacje, które przedstawiane były podczas konferencji, oraz zdjęcia. Nagrania wideo fragmentów konferencji oraz relacja wideo dostępne będą wkrótce. Zachęcamy do śledzenia strony www.facebook.com/CSRdwazero.
Partner Główny: Grupa TP. Patroni medialni: Facebook NOW, GoldenLine, Proto.pl.
Źródło: Informacja własna