Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Odpowiedzialność i aktywizm firm w obszarze promocji szczepień przeciwko COVID-19 to temat przewodni materiału przygotowanego przez PRoto.pl. Na zaproszenie redakcji eksperckim komentarzem podzielił się Miłosz Marchlewicz, menedżer promocji, komunikacji i projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Społeczeństwo oczekuje, że aktywność marek nie będzie chwilowym trendem, a na stałe zagości w codziennej praktyce biznesowej – tak o działaniach CSR-owych podejmowanych przez firmy mówi na łamach PRoto.pl Miłosz Marchlewicz, menedżer promocji, komunikacji i projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Ekspert FOB zwrócił uwagę m.in. na to, że nierzadko konsumenci bardziej ufają markom niż np. instytucjom publicznym, a to sprawia, że „warto wykorzystać taką tendencję do promowania postaw, dzięki którym jako społeczeństwo sprawniej poradzimy sobie z pandemią COVID-19”.
Miłosz Marchlewicz podkreślił również, że pandemia koronawirusa „zweryfikowała wiele dotychczasowych wyobrażeń dotyczących gospodarki i społeczeństwa” i pokazała, że „to wspólnotowość jest wartością cenniejszą niż indywidualizm”. Tym bardziej firmy powinny w sposób odpowiedzialny podejść do działań z zakresu aktywizmu korporacyjnego (czytaj więcej >>). To biznesowi przypisuje się bowiem największą moc sprawczą w odniesieniu do rozwiązywania palących problemów społecznych czy środowiskowo-klimatycznych”, o czym pisaliśmy w analizie tematycznej dostępnej tutaj >>
W komentarzu Miłosz Marchlewicz zwrócił także uwagę na szanse i możliwości związane z wielosektorową współpracą na rzecz promowania szczepień przeciwko COVID-19. Cały materiał dostępny jest na portalu PRoto.pl >>
W Forum Odpowiedzialnego Biznesu kieruje zespołem komunikacji i promocji. Odpowiada za planowanie i realizację strategii komunikacji FOB, obejmującej m.in. media relations i rozwój mediów własnych organizacji.
Wspiera realizację projektów badawczych Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Prowadzi zajęcia o CSR, ESG i zrównoważonym rozwoju na uczelniach wyższych.
Dołączył do zespołu Forum Odpowiedzialnego Biznesu w październiku 2017 r., rozpoczynając swoją pracę od prowadzenia i komunikacji programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu. Następnie zajmował się m.in. bieżącą aktualizacją portalu Odpowiedzialnybiznes.pl, obsługą mediów społecznościowych FOB oraz prowadzeniem działań komunikacyjno-promocyjnych inicjatyw FOB realizowanych w ramach Karty Różnorodności.
Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w firmie budowlanej wchodzącej w skład Grupy PSB, gdzie odpowiadał za marketing, PR i CSR oraz współpracując z mediami lokalnymi. Absolwent kulturoznawstwa (spec. komunikacja kulturowa) na Uniwersytecie Gdańskim. W latach 2015 – 2016 ambasador CSR Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Zainteresowania naukowe – społeczna odpowiedzialność organizacji sportowych i antropologia sportu.