Artykuł ekspercki

Szczepienia to nasza wspólna odpowiedzialność

21 czerwca 2021

Odpowiedzialność i aktywizm firm w obszarze promocji szczepień przeciwko COVID-19 to temat przewodni materiału przygotowanego przez PRoto.pl. Na zaproszenie redakcji eksperckim komentarzem podzielił się Miłosz Marchlewicz, menedżer promocji, komunikacji i projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Społeczeństwo oczekuje, że aktywność marek nie będzie chwilowym trendem, a na stałe zagości w codziennej praktyce biznesowej – tak o działaniach CSR-owych podejmowanych przez firmy mówi na łamach PRoto.pl Miłosz Marchlewicz, menedżer promocji, komunikacji i projektów w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Ekspert FOB zwrócił uwagę m.in. na to, że nierzadko konsumenci bardziej ufają markom niż np. instytucjom publicznym, a to sprawia, że “warto wykorzystać taką tendencję do promowania postaw, dzięki którym jako społeczeństwo sprawniej poradzimy sobie z pandemią COVID-19”.

Miłosz Marchlewicz podkreślił również, że pandemia koronawirusa “zweryfikowała wiele dotychczasowych wyobrażeń dotyczących gospodarki i społeczeństwa” i pokazała, że “to wspólnotowość jest wartością cenniejszą niż indywidualizm”. Tym bardziej firmy powinny w sposób odpowiedzialny podejść do działań z zakresu aktywizmu korporacyjnego (czytaj więcej >>). To biznesowi przypisuje się bowiem największą moc sprawczą w odniesieniu do rozwiązywania palących  problemów społecznych czy środowiskowo-klimatycznych”, o czym pisaliśmy w analizie tematycznej dostępnej tutaj >>

W komentarzu Miłosz Marchlewicz zwrócił także uwagę na szanse i możliwości związane z wielosektorową współpracą na rzecz promowania szczepień przeciwko COVID-19. Cały materiał dostępny jest na portalu PRoto.pl >>

Autorzy

Miłosz Marchlewicz

Miłosz Marchlewicz

W Forum Odpowiedzialnego Biznesu zajmuje się bieżącą aktualizacją portalu Odpowiedzialnybiznes.pl i obsługą mediów społecznościowych FOB. Odpowiada także za promocję i komunikację działań w ramach Karty Różnorodności. Wspiera realizację projektów badawczych Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Dołączył do zespołu Forum Odpowiedzialnego Biznesu w październiku 2017 r. Kierował realizacją programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu.

Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w firmie budowlanej wchodzącej w skład Grupy PSB, gdzie odpowiadał za marketing, PR i CSR oraz mediach lokalnych. Absolwent kulturoznawstwa (spec. komunikacja kulturowa) na Uniwersytecie Gdańskim. W latach 2015 – 2016 ambasador CSR Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Zainteresowania naukowe – społeczna odpowiedzialność organizacji sportowych i antropologia sportu.