Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Opracowana przez FOB, firmy partnerskie i organizacje społeczne Karta Praw Dziecka w Biznesie ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw najmłodszych w całym łańcuchu wartości. W publikacji portalu Puls Biznesu z 19.07.2023, członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Monika Kulik wyjaśnia, na czym polega nowy projekt.
– Odnosząc się do stwierdzenia Janusza Korczaka – „Nie ma dzieci, są ludzie” – chcemy pokazać, jak ważne jest respektowanie praw dziecka przez biznes. Zależy nam, by firmy dostrzegły i miały świadomość swojego wpływu na prawa dziecka i zarządzały nim w sposób odpowiedzialny. Przygotowana przez nas Karta może im w tym pomóc – mówi Monika Kulik . – Karta to pierwszy krok, za którym pójdą kolejne, np. kwestionariusz dla firm do samodiagnozy, jak i w jakich dziedzinach konkretne przedsiębiorstwo już prowadzi działania w zakresie ochrony praw dzieci, gdzie są jego mocne strony, a gdzie braki, które należy uzupełniać. Jak je uzupełnić, będziemy podpowiadać, między innymi prezentując dobre praktyki firm i organizacji, które chcemy zebrać z rynku. Będziemy więc bardziej zachęcali firmy do autodiagnozy i rozwoju, niż sprawdzali i weryfikowali – zapowiada Monika Kulik.
– Odnosząc się do stwierdzenia Janusza Korczaka – „Nie ma dzieci, są ludzie” – chcemy pokazać, jak ważne jest respektowanie praw dziecka przez biznes. Zależy nam, by firmy dostrzegły i miały świadomość swojego wpływu na prawa dziecka i zarządzały nim w sposób odpowiedzialny. Przygotowana przez nas Karta może im w tym pomóc – mówi Monika Kulik .
– Karta to pierwszy krok, za którym pójdą kolejne, np. kwestionariusz dla firm do samodiagnozy, jak i w jakich dziedzinach konkretne przedsiębiorstwo już prowadzi działania w zakresie ochrony praw dzieci, gdzie są jego mocne strony, a gdzie braki, które należy uzupełniać. Jak je uzupełnić, będziemy podpowiadać, między innymi prezentując dobre praktyki firm i organizacji, które chcemy zebrać z rynku. Będziemy więc bardziej zachęcali firmy do autodiagnozy i rozwoju, niż sprawdzali i weryfikowali – zapowiada Monika Kulik.
Pełna treść artykułu dostępna na stronie
Monika Kulik jest członkinią zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu i ekspertką ds. CSR w Orange Polska. Z firmą związana jest od 2001 roku. Odpowiadała min. za kreowanie i prowadzenie firmowych programów prospołecznych. Obecnie jako Ekspert ds. CSR zajmuje się kluczowymi projektami z zakresu CSR w firmie. Odpowiada za przygotowanie corocznego Raportu Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska- integracja cyfrowa, współpracę z organizacjami pozarządowymi i instytucjami publicznymi.
Absolwentka Pedagogiki i Polonistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła również podyplomowe studia z zakresu Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest absolwentką podyplomowych studiów „CSR. Strategia odpowiedzialnego biznesu” w Akademii Leona Koźmińskiego.