Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Na portalu magazynu „Press” ukazał się artykuł dotyczący społecznego zaangażowania biznesu w obliczu pandemii koronawirusa. Komentarza udzieliła Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
– Biznes sprawnie wykorzystuje narzędzia zarządzania kryzysowego, a jednocześnie odpowiada na społeczne oczekiwanie zaangażowania i wsparcia. Firmy wdrażające CSR są świadome złożoności wieloaspektowego kontaktu z interesariuszami. Wiedzą, po jakie narzędzia i działania sięgnąć, by uwzględnić ich potrzeby, budując wartość równocześnie dla siebie, jak i otoczenia – komentuje Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
W artykule wspomniano również o zainicjowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu akcji #BiznesReagujeOdpowiedzialnie. W jej ramach powstała mapa zaangażowania biznesu w obliczu pandemii COVID-19, a w mediach FOB prezentowane są informacje o reakcjach firm na pandemię. Akcję można śledzić na bieżąco poprzez specjalną sekcję na portalu Odpowiedzialnybiznes.pl oraz w mediach społecznościowych: na Facebooku, Instagramie i Twitterze.
Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, na stanowisku Dyrektorki Generalnej od października 2014 roku. Od końca 2015 roku odpowiada także za koordynację polskiej Karty Różnorodności i współpracę z Platformą Diversity Charters przy Komisji Europejskiej.
Ekspertka w zakresie komunikacji i CSR, coach ICC. Doświadczenie zawodowe zdobywała w dużych grupach kapitałowych, w branży finansowo-ubezpieczeniowej oraz w sektorze energetycznym m.in. jako menedżerka/dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej, pełnomocniczka Zarządu ds. Strategii Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialnego Biznesu, szefowa zespołu dialogu ze społecznościami lokalnymi, członkini zarządu korporacyjnej fundacji.
Na co dzień koordynuje program Karta Różnorodności i zarządza Zespołem FOB, uczestnicząc w kształtowaniu wszystkich projektów i programów Forum w wyjątkowym gronie kreatywnych indywidualistów, doskonałych również w pracy zespołowej.
Absolwentka polonistyki UW, studiów podyplomowych dotyczących PR, marketingu i CSR w Polsce i za granicą m.in. na Uniwersytecie w Genewie i na Uniwersytecie w Cambridge.
Prywatnie, nie wyobraża sobie życia bez przyjaciół i czytania.