Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Książka pt. „Jak oceniać odpowiedzialność społeczną biznesu” autorstwa dr Magdaleny Krukowskiej dotyczy mierzenia społecznej odpowiedzialności biznesu, zawiera też wyniki badań empirycznych.
W rozdziale pierwszym niniejszej publikacji przedstawiono znaczenie oraz istotę odpowiedzialności społecznej, przyczyny podejmowania jej przez przedsiębiorstwa oraz jej wpływ na realizację celów ekonomicznych. Ponadto dokonano przeglądu problemów etycznych oraz wyników przeprowadzanych dotychczas badań postrzegania idei odpowiedzialności społecznej przez polskie przedsiębiorstwa. W rozdziale drugim zaprezentowano międzynarodowe standardy odpowiedzialności w działalności gospodarczej oraz stosowane na świecie i w Polsce najważniejsze metody jej pomiaru. Rozdział trzeci zawiera wyniki własnych badań empirycznych, do których projektowania oraz zbierania danych zastosowano podejście wielokrotnego studium przypadku. W rozdziale czwartym natomiast zaprezentowano narzędzie służące pomiarowi odpowiedzialności społecznej dowolnego polskiego przedsiębiorstwa, ze wskazaniem jego ograniczeń oraz warunków wiarygodności wyników pomiaru.
Spis treści
Wstęp
Rozdział I. Istota i znaczenie odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw 1.1. Sformułowanie problematyki badawczej 1.2. Pojęcie odpowiedzialności społecznej biznesu 1.3. Przesłanki podejmowania przez przedsiębiorstwo działań odpowiedzialnych społecznie 1.4. Odpowiedzialność społeczna a zyskowność przedsiębiorstwa 1.5. Pojęcie integralności etycznej 1.6. Problemy etyczne polskich przedsiębiorstw 1.7. Postrzeganie przez polskie przedsiębiorstwa koncepcji odpowiedzialności społecznej biznesu
Rozdział II. Pomiar odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw 2.1. Istota pomiaru 2.2. Standardy odpowiedzialności społecznej 2.3. Metody pomiaru odpowiedzialności społecznej 2.4. Analiza metod pomiaru odpowiedzialności społecznej
Rozdział III. Wyznaczniki odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa 3.1. Obszary odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa 3.2. Cele i zakres badań 3.3. Metoda badań 3.4. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw 3.5. Raport z badań
Rozdział IV. Uzyskane wyniki oraz wnioski z badań 4.1. Wnioski z badań empirycznych i analizy źródeł wtórnych 4.2. Narzędzie pomiaru poziomu odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa 4.3. Wiarygodność wyników pomiaru 4.4. Propozycje dotyczące dalszych badań
Zakończenie Literatura Załącznik. Kwestionariusz deklaracji dotyczących odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa
Wydawnictwo Naukowe Scriptorium
Źródło: Scriptorium
🌍 Jak #radynadzorcze mogą pomóc swoim zarządom w podejmowaniu skutecznych i zdecydowanych działań na rzecz #klimat? ➡️O tym w nowym przewodniku @chapterzeroUK: https://odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/nowa-odslona-przewodnika-board-toolkit-chapter-zero-juz-dostepna/ #chapterzeropoland #zmianyklimatu #climate #climatechange #kryzysklimatyczny #governance #esg
❗ Do 6 września czekamy na najlepsze raporty #ESG! 🏆 Weź udział w konkursie „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” i zgłoś publikację na http://raportyzr.pl. #CSRwPL #raportyESG #sustainability #ESGreporting #raportowanie #raportyzrównoważonegorozwoju
💡 #GPW po raz kolejny została patronem Konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” organizowanego przez @FOB_Poland oraz Deloitte. Trwa nabór zgłoszeń na 👉 http://www.raportyzr.pl #CSRwPL #raportyESG #sustainability #konkursESG #raportyzrównoważonegorozwoju