Artykuł ekspercki

Aby robić biznes w sposób odpowiedzialny, wcale nie potrzeba wielkich pieniędzy

26 marca 2019
26 marca 2019 r. w Gazecie Wyborczej ukazał się wywiad z Marzeną Strzelczak, dyrektorką generalną Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Rozmowę znaleźć można w dodatku "Mój Biznes". 

Rozmowa red. Michała Frąka z Marzeną Strzelczak, dyrektorką generalną Forum Odpowiedzialnego Biznesu, dotyczy korzeni społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce, czynników wpływających na rozwój CSR w naszym kraju oraz korzyści płynących z prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony.

– Aby robić biznes w sposób odpowiedzialny, wcale nie potrzeba wielkich pieniędzy. To wręcz działa odwrotnie – spojrzenie na firmę z innej perspektywy może spowodować, że zyski się zwiększą – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W wywiadzie przytoczono także dobre praktyki realizowane przez partnerów Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Carrefour Polska, IKEA, Nestlé i Rossmann.

Czytaj artykuł >>

Źródło: Gazeta Wyborcza

Autorzy

Marzena Strzelczak

Marzena Strzelczak

Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, na stanowisku Dyrektorki Generalnej od października 2014 roku. Od końca 2015 roku odpowiada także za koordynację polskiej Karty Różnorodności i współpracę z Platformą Diversity Charters przy Komisji Europejskiej.

Ekspertka w zakresie komunikacji i CSR, coach ICC. Doświadczenie zawodowe zdobywała w dużych grupach kapitałowych, w branży finansowo-ubezpieczeniowej oraz w sektorze energetycznym m.in. jako menedżerka/dyrektorka ds. komunikacji korporacyjnej, pełnomocniczka Zarządu ds. Strategii Zrównoważonego Rozwoju i Odpowiedzialnego Biznesu, szefowa zespołu dialogu ze społecznościami lokalnymi, członkini zarządu korporacyjnej fundacji.

Na co dzień koordynuje program Karta Różnorodności i zarządza Zespołem FOB, uczestnicząc w kształtowaniu wszystkich projektów i programów Forum w wyjątkowym gronie kreatywnych indywidualistów, doskonałych również w pracy zespołowej.

Absolwentka polonistyki UW, studiów podyplomowych dotyczących PR, marketingu i CSR w Polsce i za granicą m.in. na Uniwersytecie w Genewie i na Uniwersytecie w Cambridge.

Prywatnie, nie wyobraża sobie życia bez przyjaciół i czytania.