Artykuły eksperckie

5 czerwca 2020

Czas niekonwencjonalnych wizjonerów

Anna Giza

Świat po kryzysie finansowym zalała fala populizmu. Potrzebne są zmiany reguł gry, których dokonać mogą jedynie odważni i autonomiczni liderzy biznesowi i społeczni.

27 maja 2020

Polskie firmy też już robią mięso i ser z roślin

Piotr Mazurkiewicz

Moda na niejedzenie mięsa powoduje, że nawet tacy producenci wędlin czy nabiału, jak Sokołów lub Łowicz, wprowadzają do oferty również produkty w wersji roślinnej. To dopiero początek tego trendu.

5 czerwca 2019

Mobbing po polsku

Piotr Szumlewicz

Setki tysięcy pracownic oraz pracowników codziennie pada w Polsce ofiarami złośliwych uwag, prostackich żartów, seksistowskich zaczepek, wyzwisk, gróźb, pokrzykiwań, poniżania, narzucania niewykonalnych obowiązków. Mobbing to przerywanie wypowiedzi, krytyka życia osobistego, obmawianie, rozsiewanie plotek, sugerowanie zaburzeń psychicznych, parodiowanie sposobu chodzenia czy mówienia. Mobbing to przemoc psychiczna aplikowana w małych dawkach, regularne nękanie, które odbiera pracownikowi poczucie wartości i motywację do pracy.

30 maja 2019

Z pamiętnika wolontariusza, czyli jak firma może wspierać wolontariat pracowniczy

Marcin Pawłowski

Idea społecznej odpowiedzialności biznesu nie budzi sprzeciwu ani kontrowersji. Wszystkim łatwo zgodzić się z twierdzeniem, że organizacje biznesowe powinny kierować się nie tylko kryterium zysku.

29 maja 2018

Jak pomagać nie na pokaz?

Rafał Gębura

Społeczna odpowiedzialność biznesu nie może sprowadzać się do jednorazowego eventu reklamowanego na billboardach. To musi być filozofia działania firmy.

***
Społeczna odpowiedzialność biznesu nie może sprowadzać się do jednorazowego eventu reklamowanego na billboardach. To musi być filozofia działania firmy.

28 maja 2018

Partnerstwo to podstawa

Bolesław Rok

Poszukując własnego modelu zrównoważonego rozwoju sprzyjającego zarówno mieszkańcom, jak i inwestorom, miasta coraz chętniej zwracają się ku gospodarce okrężnej. Zanim ten model wpisze się w życie miasta na stałe, warto zrozumieć, czym jest gospodarka okrężna i jakie tworzy możliwości dla mieszkańców, administracji publicznej i biznesu.

25 maja 2018

Dobre marki z przesłaniem

Paweł Niziński

Dziesięć lat pracy i obserwowania marek w procesie transformacji w stronę biznesu bardziej odpowiedzialnego społecznie i środowiskowo skłania do refleksji.

25 maja 2018

Koniec epoki Carnegiego?

Maciej Weryński

W małym biznesie drgnęło. Firmy z sektora MSP zaczynają się interesować społeczną odpowiedzialnością swojego biznesu w nowoczesnym wydaniu. To pierwsza jaskółka zmian, ale trend może się utrzymać, zwłaszcza że przedsiębiorcy mogą szukać instytucjonalnego wsparcia (także finansowego).

24 maja 2018

Zarządzanie wiekiem to już konieczność

Anita Błaszczak

O podejściu polskich firm do zarządzania wiekiem oraz o wyzwaniach i korzyściach płynących z różnorodności pokoleniowej w firmach dyskutowali eksperci i praktycy uczestniczący w debacie „Rzeczpospolitej”. Anna Jawor–Joniewicz z Zakładu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Instytucie Pracy i Spraw Socjalnych (IPiSS) zwróciła uwagę, że nie ma jednej definicji zarządzania wiekiem, co do której wszyscy się zgadzają.

22 maja 2018

Holandia – relacja z innej planety

Artur Celiński

Dlaczego Mirek Cierpich z Tarnowa sprzedaje swoje hodowane na fusach grzyby głównie rodzinie i znajomym, podczas gdy kolektywowi Rotterzwam udaje się zamienić każdy kilogram fusów w euro zysku?

Typ artykułu

Obszar tematyczny