Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Temat pozyskania i wykorzystania big data i powiązana z nim kwestia wykorzystania sztucznej inteligencji w praktyce, jest jednym z najczęściej omawianych w firmach. Seth Stevens-Davidovitz w książce „Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym kim naprawdę jesteśmy” pokazuje bardziej „ludzką” stronę tego tematu, pokazując jak przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi w prosty sposób zebrał niezwykle interesujące dane, które mogą zaskakiwać prezentując nas (jako społeczeństwo) w zupełnie innym świetle. Jednocześnie podpowiada jakie są możliwości korzystania z nowych danych oraz inspiruje pokazując co może zyskać firma czy organizacja poprzez wykorzystanie narzędzi internetowych.
Temat poruszony w publikacji doskonale wpisuje się w dzisiejszą rynkową potrzebę rozwijania współpracy na różnych poziomach i między różnymi sektorami. Autorka – Marta Karwacka zgodnie ze swoimi wieloletnimi zainteresowaniami koncentruje się na charakterystyce relacji przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi, które jeszcze niedawno przybierały przede wszystkim formę transferu pieniędzy z biznesu do NGO’s. Od kilku lat coraz…
Książka „Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej” autorstwa dr Justyny Szumniak-Samolej* to próba pokazania wpływu, jakie media społecznościowe i Web 2.0 wywierają na zmiany w podejściu do CSR. Książka jest publikacją przygotowaną na podstawie pracy doktorskiej.
Recenzja książki „Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania”.
Ukazała się nowa książka o CSR pod wydaniem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. „Społeczna odpowiedzialność biznesu – krytyczna analiza” poddaje CSR krytycznej analizie. Książka powstała po konferencji naukowej „Społeczna odpowiedzialność biznesu – realne zobowiązanie przedsiębiorców?”, która odbyła się 21 czerwca 2010 r. Książka jest pracą zbiorową autorstwa pracowników naukowych i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej…
Książka ta opisuje przykłady inicjatyw promujących CSR podejmowane przez różne instytucje publiczne, między innymi ministerstwa czy organizacje pozarządowe z ośmiu krajów europejskich, w tym z Polski.
W tym roku Światowe Forum Ekonomiczne odbywało się w dniach 23-27 stycznia. Dominowała problematyka wzmocnienia odporności państw na globalne zagrożenia. Ogólnoświatowe ryzyka zostały zaprezentowane w ósmej edycji raportu „Global Risks 2013”.
Fundacja Ekorozwoju wydała polską wersję książki prof. Davida JC MacKaya pt. „Zrównoważona energia – bez pary w gwizdek”.
Książka pt. „Jak oceniać odpowiedzialność społeczną biznesu” autorstwa dr Magdaleny Krukowskiej dotyczy mierzenia społecznej odpowiedzialności biznesu, zawiera też wyniki badań empirycznych.
Książka „CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie” autorstwa dr Agaty Rudnickiej wyjaśnia pojęcia i zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności, wskazuje, jak można je włączyć do strategii przedsiębiorstwa, aby stały się narzędziem rozwiązywania problemów, minimalizowania ryzyka i poprawy reputacji firmy.