Artykuły eksperckie

13 marca 2020

Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym, kim naprawdę jesteśmy

Tadeusz Joniewicz

Temat pozyskania i wykorzystania big data i powiązana z nim kwestia wykorzystania sztucznej inteligencji w praktyce, jest jednym z najczęściej omawianych w firmach. Seth Stevens-Davidovitz w książce „Wszyscy kłamią. Big data, nowe dane i wszystko, co internet może nam powiedzieć o tym kim naprawdę jesteśmy” pokazuje bardziej „ludzką” stronę tego tematu, pokazując jak przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi w prosty sposób zebrał niezwykle interesujące dane, które mogą zaskakiwać prezentując nas (jako społeczeństwo) w zupełnie innym świetle.  Jednocześnie podpowiada jakie są możliwości korzystania z nowych danych oraz inspiruje pokazując co może zyskać firma czy organizacja poprzez wykorzystanie narzędzi internetowych.

9 lutego 2016

Siła współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Temat poruszony w publikacji doskonale wpisuje się w dzisiejszą rynkową potrzebę rozwijania współpracy na różnych poziomach i między różnymi sektorami. Autorka – Marta Karwacka zgodnie ze swoimi wieloletnimi zainteresowaniami koncentruje się na charakterystyce relacji przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi, które jeszcze niedawno przybierały przede wszystkim formę transferu pieniędzy z biznesu do NGO’s. Od kilku lat coraz…

28 kwietnia 2014

Czy pokolenie Internetu zmieni odpowiedzialność biznesu? – recenzja książki „Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej”

Książka „Odpowiedzialny biznes w gospodarce sieciowej” autorstwa dr Justyny Szumniak-Samolej* to próba pokazania wpływu, jakie media społecznościowe i Web 2.0 wywierają na zmiany w podejściu do CSR. Książka jest publikacją przygotowaną na podstawie pracy doktorskiej.

4 lutego 2014

Sustainability w biznesie

Recenzja książki „Sustainability w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania”.

4 lutego 2014

Społeczna odpowiedzialność biznesu – krytyczna analiza

Ukazała się nowa książka o CSR pod wydaniem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. „Społeczna odpowiedzialność biznesu – krytyczna analiza” poddaje CSR krytycznej analizie. Książka powstała po konferencji naukowej „Społeczna odpowiedzialność biznesu – realne zobowiązanie przedsiębiorców?”, która odbyła się 21 czerwca 2010 r. Książka jest pracą zbiorową autorstwa pracowników naukowych i doktorantów Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej…

5 kwietnia 2013

Corporate Responsibility in Europe: Government Involvement in Sector-specific Initiatives

Książka ta opisuje przykłady inicjatyw promujących CSR podejmowane przez różne instytucje publiczne, między innymi ministerstwa czy organizacje pozarządowe z ośmiu krajów europejskich, w tym z Polski.

4 lutego 2013

„Global Risks 2013” – raport Światowego Forum Ekonomicznego

W tym roku Światowe Forum Ekonomiczne odbywało się w dniach 23-27 stycznia. Dominowała problematyka wzmocnienia odporności państw na globalne zagrożenia. Ogólnoświatowe ryzyka zostały zaprezentowane w ósmej edycji raportu „Global Risks 2013”.

26 listopada 2012

Zrównoważona energia – bez pary w gwizdek

Fundacja Ekorozwoju wydała polską wersję książki prof. Davida JC MacKaya pt. „Zrównoważona energia – bez pary w gwizdek”.

22 listopada 2012

Jak oceniać odpowiedzialność społeczną biznesu

Książka pt. „Jak oceniać odpowiedzialność społeczną biznesu” autorstwa dr Magdaleny Krukowskiej dotyczy mierzenia społecznej odpowiedzialności biznesu, zawiera też wyniki badań empirycznych.

21 października 2012

CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie

Książka „CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie” autorstwa dr Agaty Rudnickiej wyjaśnia pojęcia i zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności, wskazuje, jak można je włączyć do strategii przedsiębiorstwa, aby stały się narzędziem rozwiązywania problemów, minimalizowania ryzyka i poprawy reputacji firmy.

Typ artykułu

Obszar tematyczny