Artykuły eksperckie

12 października 2022

Mężczyzna jako opcja domyślna

Marcin Milczarski

Minął miesiąc od pogrzebu królowej Elżbiety II, postaci już za życia ikonicznej. W ostatnim czasie powiedziano o niej wiele: o trwałości, jaką zapewniała monarchii, o szacunku, którym się cieszyła, o służbie państwu czy najdłuższym panowaniu na brytyjskim tronie. Mnie historia Elżbiety II kieruje jednak na inne tory, bo znalezienie takich lub choć podobnych kobiet w historii wcale nie jest proste.

31 marca 2022

Tylko wspólna odpowiedzialność

Marzena Strzelczak

Triada ESG, która dla wielu w ostatnich dwóch latach była podstawą klasyfikacji organizacji, niekoniecznie jest gwarantem pewnej oceny stopnia dojrzałości biznesu w tym zakresie.

15 marca 2022

Goszczenie uchodźców z Ukrainy. Co warto, a czego nie należy robić?

Karol Krzyczkowski

Polskie społeczeństwo bardzo zaangażowało się w pomoc uchodźcom i uchodźczyniom z Ukrainy. Wiele osób gości ich także w swoich domach. Jak mądrze pomagać? I jak jednocześnie zadbać o swój dobrostan?

29 stycznia 2022

W „Czwórce” o wyzwaniach zrównoważonego rozwoju w sektorze mody

Miłosz Marchlewicz

Biznes i otoczenie biznesu zauważa pozytywną rolę regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badań, które zrealizowaliśmy jako FOB, to regulacje są motorem napędowym zrównoważonego rozwoju i narzędziem dla osób, które odpowiadają za konkretne procesy w firmach

13 kwietnia 2021

O aktywizmie korporacyjnym na antenie TOK FM

Marzena Strzelczak

Pandemia pokazała, że dotyczasowe modele aktywności społeczno-gospodarczej nie służą planecie i społeczeństwu.

14 sierpnia 2020

„Czasem biznes musi działać w sprawach wykraczających poza własne organizacje”

Marzena Strzelczak

Wiarygodna marka nie tylko przejrzyście komunikuje swoje wartości, ale jest też spójna w działaniach, nie tylko tych z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, nie tylko wewnątrz, ale i na zewnątrz organizacji

19 czerwca 2020

Ciało wystawione na sprzedaż

Paulina Nowosielska

Hostessy w kusej sukience jako oprawa konferencji ekonomicznej, seminarium, targów. Biust sprzedający silikon budowlany lub zapraszający do zakładów bukmacherskich. Szykujmy się na egzamin poprawkowy z #me too.

24 marca 2020

Jak biznes może wspierać pracowników z Ukrainy w czasach koronawirusa?

Sergiej Podus

Wśród wszystkich wyzwań związanych z koronawirusem COVID-19, pojawiających się przed społeczeństwem i biznesem w Polsce, istotnym problemem jest również  sytuacja pracowników ze Wschodu, szczególnie z Ukrainy. Część z nich z powodu kwarantanny straciła możliwość zarobkowania w Polsce, a jednocześnie w związku z nowymi regulacjami swojego państwa mają ogromne problemy z powrotem do domu. W jaki sposób firmy mogą im pomóc?

27 września 2019

Zatrudnianie cudzoziemców – od działań HR do zadań CSR

Janina Owczarek

Od kilku lat obserwujemy w Polsce dynamiczny wzrost imigracji. Ma ona głównie charakter zarobkowy, czasowy, ale rośnie również liczba zezwoleń na pobyt długoterminowy i stały. Procesom tym towarzyszy wzrastający popyt na pracowników o odpowiednich kwalifikacjach oraz stopniowa liberalizacja polskich przepisów regulujących dostęp do rynku pracy obcokrajowców zza wschodniej granicy. Według danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej cudzoziemcy stanowią u nas od 2,5 do 5% pracowników.

30 sierpnia 2019

Sygnaliści, czyli jak wyeliminować nadużycia w firmach

Zuzanna Kopaczyńska-Grabiec

Artykuł Zuzanny Kopaczyńskiej-Grabiec, laureatki konkursu Verba Veritatis, pochodzi z publikacji „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” wydanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w marcu 2019 roku.

Typ artykułu

Obszar tematyczny