Artykuły eksperckie

25 sierpnia 2023

Skąd pomysł na suplement DINC Creative?

Marzena Strzelczak

Punktem wyjścia było dostrzeżenie wagi tematu narracji czy komunikacji oraz promocji produktów i usług, a także budowania wizerunku organizacji. Uznając prawo, a nawet obowiązek zadbania, by komunikacja firmy była spójna z tym, co faktycznie dzieje się wewnątrz organizacji, a nie tylko diversitywashingiem, trzeba też przyjąć odpowiedzialność właśnie za narracje

31 maja 2023

Niebezpieczeństwa związane z greenwashingiem

Marzena Strzelczak

Najbardziej daleko idącą i negatywną konsekwencją greenwashingu jest erozja zaufania społecznego. Kapitału, który, zwłaszcza w Polsce, jest towarem deficytowym. To największe zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju opartego na dialogu i zaufaniu

22 grudnia 2022

Kontrowersyjne propozycje złagodzenia zasad due diligence

Miłosz Marchlewicz

Odejście od mówienia o “łańcuchu wartości” na rzecz “łańcucha działań” sprawia, że pierwotnie dosyć ambitne, kompleksowe podejście ma zostać ograniczone do wybranych elementów łańcuchów dostaw firm, głównie dolnych, czyli dotyczących dystrybucji produktu czy usługi do odbiorcy końcowego.

31 marca 2022

Tylko wspólna odpowiedzialność

Marzena Strzelczak

Triada ESG, która dla wielu w ostatnich dwóch latach była podstawą klasyfikacji organizacji, niekoniecznie jest gwarantem pewnej oceny stopnia dojrzałości biznesu w tym zakresie.

3 września 2020

Odpowiedzialność w łańcuchach dostaw

Ewa Wojciechowicz

Firmy aspirujące do miana odpowiedzialnych społecznie nie mogą zapomnieć o odpowiedzialnym zarządzaniu swoimi łańcuchami dostaw. Ten obszar – choć niełatwy – dzięki podjęciu współpracy z partnerami biznesowymi daje szansę na dużo większą efektywność podejmowanych działań CSR.

13 lipca 2020

Dlaczego warto pisać prosto?

Aneta Dąbkowska

Bez prostego i jednoznacznego języka trudno jest zbudować dobre relacje z klientami.

6 marca 2020

„Krok ważny, ale niewystarczający”. Dyrektywa o raportowaniu niefinansowym z punktu widzenia praw człowieka

Christopher Patz, Beata Faracik

Dyrektywę UE w sprawie ujawniania informacji niefinansowych przyjęto z entuzjazmem jako ważny krok w kierunku unormowania zasad odpowiedzialnego postępowania europejskich przedsiębiorstw. Za niezwykle istotne uznano nałożenie na największe europejskie przedsiębiorstwa obowiązku opisania wdrożonego procesu należytej staranności, w ramach którego firmy wskazują ryzyko, jakie ich operacje stwarzają dla praw człowieka i środowiska oraz określają działania mające na celu zapobieganie takim zagrożeniom i łagodzenie ich skutków.

11 lutego 2020

Raportowanie niefinansowe – bilans dwóch lat

Izabela Opałczyńska

Forum kończy w tym roku 20 lat. Widzimy jak długą drogę firmom udało się pokonać. Ale widać też, że potrzeba im jeszcze więcej czasu na wdrożenie takich zmian jak te związane z raportowaniem. Potrzebne są kolejne inicjatywy edukacyjne, a także międzysektorowa współpraca na rzecz wzmacniania transparentności w biznesie.

14 czerwca 2019

Jawność widzę, jawność!

Małgorzata Fiejdasz-Kaczyńska

W Polsce pomysł, by ujawniać listy płac, budzi gwałtowne emocje, zwykle negatywne. Tymczasem w wielu krajach uważa się, że jest to lek na wiele bolączek rynku pracy.

4 stycznia 2019

Zasady polityki antykorupcyjnej w firmie

Artykuł dr Dariusza Bąka adiunkta w Katedrze Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, pochodzi z publikacji „17 wyzwań dla Polski – 17 odpowiedzi. Co firmy w Polsce mogą zrobić dla realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju?”, wydanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w październiku 2018 roku. Pobierz publikację >> *** Indeks Percepcji Korupcji z…

Typ artykułu

Obszar tematyczny