Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Firmy będą musiały dużo dokładniej analizować i szacować ryzyka związane ze swoją działalnością, sprawdzając także, czy ich dostawcy nie szkodzą środowisku
Od kilku lat w raportach FOB można zauważyć stopniowo zachodzącą zmianę. Z roku na rok firmy zgłaszają coraz większą liczbę działań długoterminowych, wpisanych w strategię działalności organizacji. To na przykład wprowadzanie systemów zarządzania środowiskowego czy planowanie transformacji klimatycznej we współpracy ze specjalist(k)ami
Z roku na rok w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce” publikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu możemy znaleźć coraz więcej przykładów działań na rzecz środowiska naturalnego realizowanych przez firmy. Z satysfakcją zauważamy spadek inicjatyw jednorazowych na rzecz rozwiązań strategicznych i systemowości.
Budowanie zrównoważonego, ale równocześnie odpornego na kryzysy biznesu musi opierać się na potraktowaniu przyrody w sposób strategiczny i priorytetowy. Według wyliczeń Światowego Forum Ekonomicznego wiąże się to z możliwościami biznesowymi o wartości 10 bln dol. rocznie i powstaniem do 2030 r. nawet 395 mln miejsc pracy
Dziś nie ma już wątpliwości, czy biznes powinien przeciwdziałać zmianom klimatu. Pytania dotyczą raczej tego, jak robić to szybko i zarazem maksymalnie efektywnie – na poziomie jednostkowym, branżowym czy w koalicjach międzysektorowych.
Biznes i otoczenie biznesu zauważa pozytywną rolę regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badań, które zrealizowaliśmy jako FOB, to regulacje są motorem napędowym zrównoważonego rozwoju i narzędziem dla osób, które odpowiadają za konkretne procesy w firmach
Konieczność dostosowania się do rosnących oczekiwań konsumentów to jeden z istotnych czynników wpływających na popularyzację koncepcji zrównoważonego rozwoju.
W jaki sposób GOZ może przyczynić się do zmniejszenia emisji firm?
Czy dla branży mleczarskiej w ogóle jest przyszłość za kilkanaście, kilkadziesiąt lat?
Szczelnie pakowana w plastik żywność, jednorazowe sztućce, maseczki ochronne i gumowe rękawiczki, własny samochód zamiast komunikacji miejskiej. Koronawirus wymusił zmianę nawyków konsumentów. Niestety, głównie na gorsze.