Artykuły eksperckie

19 marca 2024

Biznes odkrywa bioróżnorodność

Robert Adamczyk

Firmy będą musiały dużo dokładniej analizować i szacować ryzyka związane ze swoją działalnością, sprawdzając także, czy ich dostawcy nie szkodzą środowisku

2 czerwca 2023

Kierunek zmian w działalności firm na rzecz środowiska naturalnego

Agnieszka Kłopotowska

Od kilku lat w raportach FOB można zauważyć stopniowo zachodzącą zmianę. Z roku na rok firmy zgłaszają coraz większą liczbę działań długoterminowych, wpisanych w strategię działalności organizacji. To na przykład wprowadzanie systemów zarządzania środowiskowego czy planowanie transformacji klimatycznej we współpracy ze specjalist(k)ami

31 maja 2023

Kryzys klimatyczny – musimy być gotowi na nowe wyzwania

Agnieszka Kłopotowska

Z roku na rok w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce” publikowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu możemy znaleźć coraz więcej przykładów działań na rzecz środowiska naturalnego realizowanych przez firmy. Z satysfakcją zauważamy spadek inicjatyw jednorazowych na rzecz rozwiązań strategicznych i systemowości.

28 marca 2023

Biznes dostrzega konieczność intensyfikacji działań na rzecz natury

Marzena Strzelczak

Budowanie zrównoważonego, ale równocześnie odpornego na kryzysy biznesu musi opierać się na potraktowaniu przyrody w sposób strategiczny i priorytetowy. Według wyliczeń Światowego Forum Ekonomicznego wiąże się to z możliwościami biznesowymi o wartości 10 bln dol. rocznie i powstaniem do 2030 r. nawet 395 mln miejsc pracy

4 stycznia 2023

Rady nadzorcze dla klimatu

Marzena Strzelczak

Dziś nie ma już wątpliwości, czy biznes powinien przeciwdziałać zmianom klimatu. Pytania dotyczą raczej tego, jak robić to szybko i zarazem maksymalnie efektywnie – na poziomie jednostkowym, branżowym czy w koalicjach międzysektorowych.

29 stycznia 2022

W „Czwórce” o wyzwaniach zrównoważonego rozwoju w sektorze mody

Miłosz Marchlewicz

Biznes i otoczenie biznesu zauważa pozytywną rolę regulacji dotyczących zrównoważonego rozwoju. Jak wynika z badań, które zrealizowaliśmy jako FOB, to regulacje są motorem napędowym zrównoważonego rozwoju i narzędziem dla osób, które odpowiadają za konkretne procesy w firmach

3 listopada 2021

Konsumenci oczekują, że biznes postawi na zrównoważony rozwój

Miłosz Marchlewicz

Konieczność dostosowania się do rosnących oczekiwań konsumentów to jeden z istotnych czynników wpływających na popularyzację koncepcji zrównoważonego rozwoju.

22 października 2021

Rynek jest gotowy na zmiany w kierunku obiegu zamkniętego [wywiad]

Ewa Wojciechowicz

W jaki sposób GOZ może przyczynić się do zmniejszenia emisji firm?

7 października 2021

Trzeba działać z rozwagą [wywiad]

Ewa Wojciechowicz

Czy dla branży mleczarskiej w ogóle jest przyszłość za kilkanaście, kilkadziesiąt lat?

17 września 2021

Covidowy ślad węglowy

Cezary Kowanda

Szczelnie pakowana w plastik żywność, jednorazowe sztućce, maseczki ochronne i gumowe rękawiczki, własny samochód zamiast komunikacji miejskiej. Koronawirus wymusił zmianę nawyków konsumentów. Niestety, głównie na gorsze.

Typ artykułu

Obszar tematyczny