Artykuły eksperckie

30 stycznia 2009

“What Gets Measured Gets Done” – jak mierzyć działania CSR?

Iwona Kuraszko

W biznesie mówi się, że “to, co zostało zmierzone, zostało zrobione”. Stwierdzenie to jest mottem nowej inicjatywy, zapoczątkowanej przez World Business Council for Sustainable Development.

21 stycznia 2009

Zrównoważony rozwój a odpowiedzialność moralna

Iwona Kuraszko

W jakiej mierze odpowiedzialność za drugiego człowieka jest odpowiedzialnością ekologiczną? Odpowiedzialność w kwestiach ekologicznych jest związana nie tylko z odpowiedzialnością za działania, ale za skutki działań. Filozof Roman Ingarden twierdził, że gdyby odpowiedzialność istniała tylko w chwili dokonania czynu, była by jakoś bezsensowna, zapewne miał na myśli przewidywanie skutków działań.

21 stycznia 2009

Zrównoważony rozwój

Iwona Kuraszko

Zmiany klimatu są jednym z najpilniejszych wyzwań środowiskowych, przed którymi dziś staje cały świat. W wyzwanie to włączone są społeczeństwa, rządy biznes jednocześnie. Społeczne i ekologiczne problemy mają kompleksowy charakter, każda firma musi analizować swój wkład w otoczenie w sposób indywidualny, ponieważ rozwój zrównoważony jest wieloaspektowy.

21 stycznia 2009

Kompleksowość CSR

Iwona Kuraszko

Jeśli myślimy o CSR, najpierw należy odpowiedzieć sobie na pytanie dla kogo tworzona jest wartość i jak jest tworzona?

21 stycznia 2009

Kryzys gospodarczy = śmierć CSR?!

Jacek Dymowski

Kilka tygodni temu światowa gospodarka wstrzymała oddech, a managerom wielu korporacji przed oczami stanęło widmo bankructwa. Światowa gospodarka toczyła się dotychczas gładko do przodu, niczym luksusowa limuzyna, której zadowoleni pasażerowie nie przewidzieli, że „niewidzialna ręka rynku” nagle zaciągnie hamulec ręczny. Widmo kryzysu przeraża wszystkich. Czy jedną z ofiar recesji będzie społeczna odpowiedzialność biznesu?

Typ artykułu

Obszar tematyczny