Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Biznes sprawnie wykorzystuje narzędzia zarządzania kryzysowego, a jednocześnie odpowiada na społeczne oczekiwanie zaangażowania i wsparcia. Firmy wdrażające CSR są świadome złożoności wieloaspektowego kontaktu z interesariuszami. Wiedzą, po jakie narzędzia i działania sięgnąć, by uwzględnić ich potrzeby, budując wartość równocześnie dla siebie, jak i otoczenia.
Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wzięła udział w eksperckiej debacie z cyklu „Biznes odpowiedzialny w Polsce”, zorganizowanej przez dziennik „Rzeczpospolita”.
Zwracamy uwagę na zarządzanie różnorodnością. Dlatego ważna jest np. komunikacja międzypokoleniowa. Jeśli do zgranego zespołu, pracującego wspólnie latami dołącza młoda osoba często ma ona problem z szybkim i gładkim wpasowaniem się w taką ekipę.
O tym, dlaczego warto wziąć udział w Diversity & Inclusion Rating i jakie korzyści niesie zarządzanie różnorodnością mówiła na antenie MUZO.FM Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, była gościnią audycji „BIZON – Biznes odpowiedzialny i nowoczesny”, prowadzonej na antenie stacji MUZO.FM przez Pawła Oksanowicza, dziennikarza specjalizującego się…
Forum kończy w tym roku 20 lat. Widzimy jak długą drogę firmom udało się pokonać. Ale widać też, że potrzeba im jeszcze więcej czasu na wdrożenie takich zmian jak te związane z raportowaniem. Potrzebne są kolejne inicjatywy edukacyjne, a także międzysektorowa współpraca na rzecz wzmacniania transparentności w biznesie.
W obliczu nadciągającej katastrofy klimatycznej to właśnie na biznesie spoczywa aktywne przeciwdziałanie dalszym negatywnym zmianom. Firmy, bez względu na swoją wielkość, mogą podejmować szereg działań, które nie tylko wesprą walkę ze zbliżającą się katastrofą, ale też przy okazji wpłyną na budowanie przedsiębiorstw społecznie odpowiedzialnych i dobrze prosperujących.
Zrównoważony rozwój ujęty w ramy SDG to konieczność, nie opcja. (…) Coraz głośniej o tym, czego nie mierzy PKB. Czy wracamy do fundamentalnych wartości, a zmiany konsumpcji i produkcji pójdą w parze z budowaniem włączających miejsc pracy i społeczeństw?
Wolontariat pracowniczy w znacznym stopniu jest widoczny jako działanie rozwijające pracowników, podnoszące ich kompetencje wykorzystywane w pracy zawodowej, wpływające na postrzeganie pracodawcy i ewaluowane pod kątem zadowolenia i rozwoju pracownika.
Cztery lata po ogłoszeniu 17 celów zrównoważonego rozwoju wiele wskazuje na to, że tak ujęty plan dla świata stał się obecny w naszym życiu. To już ogromny sukces. Faktyczna zmiana jednak wciąż przed nami. Czego potrzeba, by stała się faktem?
U polskich konsumentów prośrodowiskowe nawyki dopiero się kształtują. Ale już teraz widać stojący za nimi ogromny potencjał. Pytanie czy rodzime firmy pójdą za ciosem i wykorzystają ten ekotrend pozostaje otwarte.