Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Pandemia sprawiła, że bardzo mocno skupiamy się zaspokojeniu podstawowych potrzeb. W pierwszej kolejności troszczymy się o zdrowie, rodzinę, nasze bezpieczeństwo, także finansowe. (…) Ogromny wpływ na nasze postawy ma przede wszystkim poziom świadomości, a ten w obszarze związanym z ochroną klimatu i środowiska również się zwiększa.
Przemyślany i długoplanowy CSR pozwala uniknąć pułapek i w sposób bardziej trwały oraz bardziej skuteczny odpowiada na potrzeby, w tym oczywiście te świąteczne. Według badania „Menedżerowie CSR” blisko 50 proc. respondentów jest zdania, że rola CSR w firmach wzrosła z powodu pandemii. A to oznacza, że CSR staje się stopniowo elementem strategii, a nie doraźną świąteczną akcją. To bardzo optymistyczne wyniki
Pandemia pokazała, co jest dla biznesu istotne. Czy kwestie odpowiedzialności, świadomości społecznej i wrażliwości są brane pod uwagę tylko w czasach dobrobytu, czy stanowią integralną część działań, o których nie zapomina się też w czasach kryzysu. Zobaczyliśmy, kto był przygotowany
Biznes stanął także przed nowym wyzwaniem wspierania zdrowia psychicznego i motywowania pracowników podczas pracy zdalnej. Jednak myśląc o rozwoju odpowiedzialnego biznesu – niezależnie czy skupiamy się na kwestii raportowania, czy na potrzebach klientów – nasze analizy i tak prowadzą w kierunku konieczności troski o środowisko naturalne.
Aby zapewnić odporność organizacjom, umożliwić rozwój w długim horyzoncie czasowym, a w krótkim terminie dać większe szanse na pozyskanie kapitału, bądź jego niższy koszt, uwzględnienie idei zrównoważonego rozwoju w strategii biznesowej, staje się koniecznością.
Wiele wskazuje na to, że praca zdalna pozostanie dużo bardziej powszechna, niż miało to miejsce przed pandemią.
Wiarygodna marka nie tylko przejrzyście komunikuje swoje wartości, ale jest też spójna w działaniach, nie tylko tych z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, nie tylko wewnątrz, ale i na zewnątrz organizacji
Sytuacja powoli się stabilizuje, choć nadal towarzyszy nam niepewność. Po pierwszym sprawdzianie z szybkości i odpowiedzialności firm czeka nas kolejny, dotyczący zobowiązań podjętych przed pandemią, m.in. relacji z zatrudnionymi, przejrzystości czy ochrony środowiska
Pierwszy egzamin z odpowiedzialności firmy zdały. Biznes wykazał się ogromną empatią i zareagował bardzo szybko, nie szczędząc sił i środków na wsparcie walki z pandemią. Jednak ten właściwy test z odpowiedzialności wobec pracowników i całego otoczenia dopiero przed nami.
Jak inaczej oczekiwać od swoich pracownic i pracowników maksymalnej motywacji, zaangażowania i kreatywności, której, jak nigdy wcześniej, potrzebujemy?