Artykuły eksperckie

18 grudnia 2020

„Wartości wrócą do łask”

Katarzyna Teter

Pandemia sprawiła, że bardzo mocno skupiamy się zaspokojeniu podstawowych potrzeb. W pierwszej kolejności troszczymy się o zdrowie, rodzinę, nasze bezpieczeństwo, także finansowe. (…) Ogromny wpływ na nasze postawy ma przede wszystkim poziom świadomości, a ten w obszarze związanym z ochroną klimatu i środowiska również się zwiększa.

18 grudnia 2020

„Długofalowa pomoc ma największą wartość”. Wywiad z Joanną Erdman

Joanna Erdman

Przemyślany i długoplanowy CSR pozwala uniknąć pułapek i w sposób bardziej trwały oraz bardziej skuteczny odpowiada na potrzeby, w tym oczywiście te świąteczne. Według badania „Menedżerowie CSR” blisko 50 proc. respondentów jest zdania, że rola CSR w firmach wzrosła z powodu pandemii. A to oznacza, że CSR staje się stopniowo elementem strategii, a nie doraźną świąteczną akcją. To bardzo optymistyczne wyniki

11 grudnia 2020

„Pandemia pokazała, co jest dla biznesu istotne”. Wywiad z Karolem Krzyczkowskim w „Rzeczpospolitej”

Karol Krzyczkowski

Pandemia pokazała, co jest dla biznesu istotne. Czy kwestie odpowiedzialności, świadomości społecznej i wrażliwości są brane pod uwagę tylko w czasach dobrobytu, czy stanowią integralną część działań, o których nie zapomina się też w czasach kryzysu. Zobaczyliśmy, kto był przygotowany

8 grudnia 2020

Świadomy konsument zmieni biznes. Komentarz Ewy Wojciechowicz dla „Pulsu Biznesu”

Ewa Wojciechowicz

Biznes stanął także przed nowym wyzwaniem wspierania zdrowia psychicznego i motywowania pracowników podczas pracy zdalnej. Jednak myśląc o rozwoju odpowiedzialnego biznesu – niezależnie czy skupiamy się na kwestii raportowania, czy na potrzebach klientów – nasze analizy i tak prowadzą w kierunku konieczności troski o środowisko naturalne.

23 listopada 2020

Uwzględnienie zrównoważonego rozwoju w strategii biznesowej staje się koniecznością

Izabela Opałczyńska

Aby zapewnić odporność organizacjom, umożliwić rozwój w długim horyzoncie czasowym, a w krótkim terminie dać większe szanse na pozyskanie kapitału, bądź jego niższy koszt, uwzględnienie idei zrównoważonego rozwoju w strategii biznesowej, staje się koniecznością.

19 sierpnia 2020

„Praca zdalna pozostanie dużo bardziej powszechna, niż miało to miejsce przed pandemią”

Marzena Strzelczak

Wiele wskazuje na to, że praca zdalna pozostanie dużo bardziej powszechna, niż miało to miejsce przed pandemią.

14 sierpnia 2020

„Czasem biznes musi działać w sprawach wykraczających poza własne organizacje”

Marzena Strzelczak

Wiarygodna marka nie tylko przejrzyście komunikuje swoje wartości, ale jest też spójna w działaniach, nie tylko tych z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, nie tylko wewnątrz, ale i na zewnątrz organizacji

1 lipca 2020

22. edycja Kompendium CSR z udziałem Marzeny Strzelczak, prezeski Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Marzena Strzelczak

Sytuacja powoli się stabilizuje, choć nadal towarzyszy nam niepewność. Po pierwszym sprawdzianie z szybkości i odpowiedzialności firm czeka nas kolejny, dotyczący zobowiązań podjętych przed pandemią, m.in. relacji z zatrudnionymi, przejrzystości czy ochrony środowiska

22 czerwca 2020

„To będzie egzamin z przywództwa”. Wywiad z Marzeną Strzelczak w „Rzeczpospolitej”

Marzena Strzelczak

Pierwszy egzamin z odpowiedzialności firmy zdały. Biznes wykazał się ogromną empatią i zareagował bardzo szybko, nie szczędząc sił i środków na wsparcie walki z pandemią. Jednak ten właściwy test z odpowiedzialności wobec pracowników i całego otoczenia dopiero przed nami.

6 kwietnia 2020

Kto się sprawdzi w kryzysie jako lider biznesu?

Marzena Strzelczak

Jak inaczej oczekiwać od swoich pracownic i pracowników maksymalnej motywacji, zaangażowania i kreatywności, której, jak nigdy wcześniej, potrzebujemy?

Typ artykułu

Obszar tematyczny