Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Ekologiczna gospodarka, wbrew powszechnemu poglądowi, nie oznacza umartwiania się i wyrzeczeń. Wymaga „jedynie” rewolucji w sposobie spostrzegania świata przez liderów biznesowych. By była ona możliwa kluczowa jest współpraca z administracją państwową. Jednak, zamiast ślepo naśladować w tym względzie rozwiązania innych wyszukujmy najlepsze pomysły i uczmy się na błędach.
Klimat przekształca się na naszych oczach. Dowodzą tego anomalie pogodowe, o których coraz częściej mówi się w mediach, a także drobne zmiany, często niezauważane z perspektywy jednego pokolenia. Jednak ich wpływ na ekosystemy na całym globie już przekłada się lub w najbliższym czasie znajdzie przełożenie na nasze życie i gospodarkę.
Aby stać się społecznie odpowiedzialnym, wystarczy odpowiednio dbać o firmowe zasoby lub edukować pracowników i społeczeństwo. Wielu przedsiębiorców z dystansem podchodzi do społecznej odpowiedzialności biznesu. Nie chcą mieć z nią do czynienia, obawiają się jej i odbierają jako ryzyko i proces trudny do realizacji. Tymczasem CSR jest znacznie prostszy, niż się im wydaje.
Liczba źródeł pochodzenia innowacji jest właściwie nieograniczona – mogą one być wynikiem badań prowadzonych przez działy Research and Development, efektem analiz rynku i konkurencji, mogą też być tworzone przez placówki naukowe współpracujące z przedsiębiorstwem, bądź nawet pojedynczego pracownika. Wszystkie te rozwiązania obarczone są dużym ryzykiem nieodpowiadania na realne potrzeby i wymagania klientów. Bezpieczniejszym sposobem na wprowadzanie innowacji jest konsultowanie ich projektów bezpośrednio z ich przyszłymi odbiorcami, a więc z klientami (obecnymi lub potencjalnymi) firmy. O angażowaniu klientów w proces tworzenia innowacji mówi koncepcja user-driven innovation (pojęcie tłumaczone jest na polski jako „popytowe podejście do innowacji”).
“Drowning in Oil”* (Loren C. Steffy) nie jest książką o społecznej odpowiedzialności biznesu. Wręcz przeciwnie – to książka o nieodpowiedzialności i dążeniu do zysku za wszelką cenę.
Jeśli chcemy rzeczywiście przyczynić się do zmiany na lepsze, musimy wyznaczać sobie ambitne cele – powiedział Christan Hicke z Deutshe Bahn na konferencji w Montreaux latem 2013 roku. Jego słowa doskonale obrazują najnowszy program podejmowany przez Światową Radę na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju (World Business Council for Sustainable Develompent – WBCSD)
Relacja z tury pilotażowej eksperymentu „Tydzień inny niż wszystkie”. „Tydzień inny niż wszystkie” to nazwa projektu, zakładającego kilkudniową zmianę stylu życia w kierunku ograniczenia swojego negatywnego wpływu na środowisko.
Fundacja Ekorozwoju wydała polską wersję książki prof. Davida JC MacKaya pt. „Zrównoważona energia – bez pary w gwizdek”.
Działalność biznesowa nie odbywa się w próżni, dlatego w różnorodny sposób oddziałuje na otoczenie, m.in. biznesowe, przyrodnicze czy na społeczności lokalne. W niniejszym artykule skupiamy się na podejściu firm do szczególnego interesariusza, jakim jest środowisko naturalne. Szczególnego, ponieważ nie może samo siebie bronić czy przemawiać we własnym imieniu.
1 lutego 2012 r. w warszawskiej klubokawiarni Resort odbyła się debata pt. „Zrównoważony design i architektura” zorganizowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.