Artykuły eksperckie

30 stycznia 2009

„What Gets Measured Gets Done” – jak mierzyć działania CSR?

Iwona Kuraszko

W biznesie mówi się, że „to, co zostało zmierzone, zostało zrobione”. Stwierdzenie to jest mottem nowej inicjatywy, zapoczątkowanej przez World Business Council for Sustainable Development.

21 stycznia 2009

Relacja ze spotkania z dr Mikołajem Budzanowskim na temat: „Zmiany klimatyczne jako wyzwanie dla biznesu”

Iwona Kuraszko

Forum Odpowiedzialnego Biznesu zorganizowało dla swoich Partnerów spotkanie z doktorem Mikołajem Budzanowskim, Dyrektorem Departamentu Zmian Klimatu i Zrównoważonego Rozwoju w Ministerstwie Środowiska 27 sierpnia 2008 roku.

21 stycznia 2009

Corporate Social Responsibility w Niemczech

Wojciech Rośkiewicz

To, że Niemcy zaliczają się do ścisłej światowej czołówki państw najbardziej rozwiniętych pod względem gospodarczym jest w świecie rzeczą tak powszechnie znaną jak klasa niemieckiej reprezentacji piłkarskiej, która za każdym razem przy okazji organizacji Mistrzostw Świata i Europy w Piłce Nożnej jest postrzegana jako faworyt do odegrania kluczowej roli w rozgrywkach.

21 stycznia 2009

Jak wygląda nowoczesny i strategiczny PR przyszłości?

Iwona Kuraszko

„Prawdziwe public relations może istnieć tylko wówczas, gdy jest możliwość konfrontacji opinii” – powiedział prof. Olędzki na panelu poświęconym społecznym funkcjom public relations, w ramach I Kongresu Komunikacji Społecznej „Kreowanie Komunikowania – Zawartość, Kontrola, Krytyka”.

21 stycznia 2009

CSR 2.0 – nowe wcielenie CSR?

Justyna Szumniak-Samolej

Rosnąca rola Internetu w życiu społecznym i biznesowym oraz szybki rozwój interaktywnych narzędzi komunikacyjnych stawia nowe wyzwania przed firmami, które pragną efektywnie realizować w swojej działalności gospodarczej idee i zasady CSR.

21 stycznia 2009

Kryzys gospodarczy = śmierć CSR?!

Jacek Dymowski

Kilka tygodni temu światowa gospodarka wstrzymała oddech, a managerom wielu korporacji przed oczami stanęło widmo bankructwa. Światowa gospodarka toczyła się dotychczas gładko do przodu, niczym luksusowa limuzyna, której zadowoleni pasażerowie nie przewidzieli, że „niewidzialna ręka rynku” nagle zaciągnie hamulec ręczny. Widmo kryzysu przeraża wszystkich. Czy jedną z ofiar recesji będzie społeczna odpowiedzialność biznesu?

21 stycznia 2009

Kompleksowość CSR

Iwona Kuraszko

Jeśli myślimy o CSR, najpierw należy odpowiedzieć sobie na pytanie dla kogo tworzona jest wartość i jak jest tworzona?

21 stycznia 2009

Zrównoważony rozwój

Iwona Kuraszko

Zmiany klimatu są jednym z najpilniejszych wyzwań środowiskowych, przed którymi dziś staje cały świat. W wyzwanie to włączone są społeczeństwa, rządy biznes jednocześnie. Społeczne i ekologiczne problemy mają kompleksowy charakter, każda firma musi analizować swój wkład w otoczenie w sposób indywidualny, ponieważ rozwój zrównoważony jest wieloaspektowy.

21 stycznia 2009

Zrównoważony rozwój a odpowiedzialność moralna

Iwona Kuraszko

W jakiej mierze odpowiedzialność za drugiego człowieka jest odpowiedzialnością ekologiczną? Odpowiedzialność w kwestiach ekologicznych jest związana nie tylko z odpowiedzialnością za działania, ale za skutki działań. Filozof Roman Ingarden twierdził, że gdyby odpowiedzialność istniała tylko w chwili dokonania czynu, była by jakoś bezsensowna, zapewne miał na myśli przewidywanie skutków działań.

21 stycznia 2009

Zrównoważony rozwój a marketing

Justyna Szumniak

Firmy są elementami złożonego globalnego systemu, do którego muszą się dostosować i który jednocześnie mogą kształtować. Zmieniające się otoczenie przynosi wszystkim uczestnikom życia społeczno-gospodarczego zarówno nowe szanse jak i zagrożenia.

Typ artykułu

Obszar tematyczny