Artykuły eksperckie

21 czerwca 2010

Firma przyjazna rodzicom

Relacja z panelu Rozmowy o Odpowiedzialnym Biznesie, 17 grudnia 2009, „Firma przyjazna rodzicom”.

17 czerwca 2010

Czy sprawiedliwy handel jest sprawiedliwy?

Relacja z panelu Rozmowy o odpowiedzialnym biznesie, 9 marca 2010 r.  – „Czy sprawiedliwy handel jest sprawiedliwy?”. Fragmenty do obejrzenia na YouTube.

8 czerwca 2010

Efekty zewnętrzne a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw

Jest rzeczą niemożliwą wyliczenie wszystkich problemów, z którymi borykają się współczesne społeczeństwa. Mogą one bowiem dotyczyć występujących nierówności społecznych, patologii, ubóstwa, chorób cywilizacyjnych, zanieczyszczenia środowiska.

1 czerwca 2010

Zrównoważony łańcuch dostaw: fikcja czy rzeczywistość?

W dziedzinie zarządzania łańcuchem dostaw prawdopodobnie tylko aktualny stan gospodarki jest obecnie tematem ważniejszym od zrównoważonego rozwoju. W Europie, Amerykach i w Azji, pierwszą rzeczą, którą chwali się firma, jest właśnie program zrównoważonego rozwoju.

19 maja 2010

Ekologiczna, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu. Raport Przedsiębiorstw i Gmin Odpowiedzialnych Ekologicznie

Stowarzyszenie „Europejskie Forum Odpowiedzialności Ekologicznej” wydało publikację „Ekologiczna, Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (Environmental Corporate Social Responsibility)”. Raport Przedsiębiorstw i Gmin Odpowiedzialnych Ekologicznie”. Praca stanowi zbiór dobrych praktyk w zakresie odpowiedzialności ekologicznej.

23 kwietnia 2010

Historia piekarza z Legnicy, czyli jak ma się przestrzeganie prawa do CSR

Mimo starań wielu osób i organizacji społeczna odpowiedzialność biznesu jest w Polsce zjawiskiem jeszcze stosunkowo mało znanym, szczególnie wśród małych i średnich firm. Ich większe zaangażowanie byłoby szczególnie ważne, ze względu na to, że stanowią ponad 90% firm w Polsce oraz są mocno osadzone w społeczności lokalnej.

8 kwietnia 2010

Odpowiedzialna edukacja na odpowiedzialnych uczelniach

Chociaż koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu zdobywa w Polsce coraz większą popularność i zrozumienie, wciąż nie stanowi jednak standardu postępowania. Prawdą jest, że rozwija się ona w Polsce dopiero od 10 lat. Nie tłumaczy to jednakże niskiego poziomu znajomości zasad CSR wśród młodego pokolenia, od którego zależy kształt przyszłej gospodarki. Dlatego też tak ważna rola w procesie popularyzacji zasad zrównoważonego rozwoju i CSR przypada uczelniom wyższym.

24 marca 2010

Czy CSR to tylko PR? Polemika

Jednym z zarzutów, jakie są wysuwane wobec firm realizujących działania społecznie odpowiedzialne jest to, że wprowadzają one CSR nie z dobroci serca, a wyłącznie ze względów wizerunkowych. W tym artykule przedstawię argumenty pokazujące, że traktowanie działań CSR firm wyłącznie w kategoriach Public Relations jest nie tylko niesłuszne, ale także może zniechęcać firmy do podejmowania takich przedsięwzięć.

8 marca 2010

Dzieci w sieci, czyli zaangażowanie społeczne firm sektora ICT

Internet, zresztą jak każde medium, otwiera przed użytkownikami ogromne możliwości. Z tymi możliwościami wiąże się niestety także pewne ryzyko, którego sami użytkownicy nie są świadomi – tym bardziej, jeśli użytkownikiem jest dziecko.

2 marca 2010

Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka

Już po raz kolejny dzięki współpracy wydawnictwa Studio EMKA i BRE Banku w ręce czytelników trafia wyjątkowa publikacja – „Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka”, N. Craiga Smitha oraz Gilberta Lenssena.

Typ artykułu

Obszar tematyczny